• 1
  • 2
2006-03-31, 19:43
Bannlyst
Lens shift

700 ansi brukar vara ok i ett hembiorum.
Alla proj jag sett har lensshift sabbat ordentligt givetvis mer ju mer man korrigerar.
http://www.blocket.se/vi/7566151.htm?ca=13_s
Schysst nybörjar proj.
Citera
2006-03-31, 19:48
Medlem
Sernes avatar
Om du ska projicera mot en väg kan du själv bygga en riktigt sjysst duk.
Spänn upp ett lakan på en ram du bygger själv och rolla sedan med matt takfärg ett par gånger.

Har byggt en sådan till jobbet och materialet kostar inte mer än ett par hundra för en duk på 4kvm.

Det verkar inte spela så stor roll om du inte lyckas spänna duken exakt, den jämnar ut sig när den rollas med färgen.
Citera
2006-03-31, 21:04
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mugabe
men kan man inte ha projektorn lite snett nuförtiden och pilla lite med inställningarna så att det blir rakt å fint?? Eller är jag ute å cyklar?

Visst kan du ha den LITE snett. Men inte mer än så.
Citera
2006-03-31, 21:12
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serne
Om du ska projicera mot en väg kan du själv bygga en riktigt sjysst duk.
Spänn upp ett lakan på en ram du bygger själv och rolla sedan med matt takfärg ett par gånger.

Har byggt en sådan till jobbet och materialet kostar inte mer än ett par hundra för en duk på 4kvm.

Det verkar inte spela så stor roll om du inte lyckas spänna duken exakt, den jämnar ut sig när den rollas med färgen.

Nu fattar jag inte riktigt???
Om man ska projektera mot en vägg borde man ju i så fall lika gärna kunna måla takfärgen på väggen (som jag själv gjort). Vad har lakanet för fördel??? Eller menar du "om man INTE ska projektera mot en vägg"???
Citera
2006-04-20, 15:12
Medlem
Sernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Nu fattar jag inte riktigt???
Om man ska projektera mot en vägg borde man ju i så fall lika gärna kunna måla takfärgen på väggen (som jag själv gjort). Vad har lakanet för fördel??? Eller menar du "om man INTE ska projektera mot en vägg"???

Problemet med väggar är att de sällan är helt jämna, har man en ram kan man också vid behov "tilta" duken, men har du en sådan vägg borde det inte vara några som helst problem att måla direkt.
Citera
2006-04-20, 15:17
Medlem
JazzyJamess avatar
Jag kör mot vitmålad väggyta, funkar bra tycker jag. Rummet är i övrigt helt målat i mörkblått och helt mörklagt. Då är det inte så viktigt hur ljusstark projektorn är.

Sanyo PLV-Z3 har jag, och den är jag nöjd som bara den med!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in