• 1
  • 2
2020-04-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Jouni
Jag har gjort precis tvärsom.
Gav banken ett bra bud. Amorterar bort hälften nu på ett år och resterande skuld efterskänks av banken.

Tog de budet?
Citera
2020-04-24, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Tog de budet?
Med glädje å en prinsesstårta som bevis på tacksamhet.
Citera
2020-04-24, 19:53
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmonstret
Å andra sidan höjs risken för dem genom längre lånehorisont.

Banker mer eller mindre förutsätter att lån kommer lösas innan de löper ut eftersom bostaden byter ägare (utanför avflyttningsbygder), så det är ingen katastrof att bevilja amorteringsfrihet under ett år i det läge vi är nu.

På det stora hela är det bättre för bankerna att människor vågar konsumera när viruset släpper greppet så arbetslöshet inte ökar för mycket och företag går under.
Citera
2020-04-24, 20:48
Medlem
Citat:
Med glädje å en prinsesstårta som bevis på tacksamhet.

Du måste ju varit en riktig högriskkund om de tackade nej till framtida ränta och halva återstående skuld för att bli av med dig?
Citera
2020-04-24, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Du måste ju varit en riktig högriskkund om de tackade nej till framtida ränta och halva återstående skuld för att bli av med dig?
Jajjamän. Men tror he beror mer på att jag dissade bankchefens inviter till en tête a tête med gubben. Har så svårt med småkukade....He liksom känns int....
Citera
2020-04-24, 21:09
Medlem
glajarns avatar
Jag kan förstå dom som kanske blir utan jobb att då få amorteringsfritt men annars förstår jag inte varför man väljer att skippa amorteringen?
Citera
2020-04-25, 13:51
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Jag har gjort precis tvärsom.
Gav banken ett bra bud. Amorterar bort hälften nu på ett år och resterande skuld efterskänks av banken.

Är detta ett bolån du har? Oavsätt vilket bud du än skulle ge din bank så förstår jag inte varför dom skulle gå med på ditt bud? Hur mycket var resterande skuld? Har du misskött dina tidigare betalningar? Det känns som att en död hund ligger begraven här tyvärr. 🤔
Citera
2020-04-25, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Är detta ett bolån du har? Oavsätt vilket bud du än skulle ge din bank så förstår jag inte varför dom skulle gå med på ditt bud? Hur mycket var resterande skuld? Har du misskött dina tidigare betalningar? Det känns som att en död hund ligger begraven här tyvärr. 🤔
Hur visste du! Precis så begravde vi vår lapphund Benno i november förra året. Banken kanske tyck synd om oss.
Citera
2020-04-25, 15:14
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Hur visste du! Precis så begravde vi vår lapphund Benno i november förra året. Banken kanske tyck synd om oss.

Eftersom du har svårt att besvara frågorna så tar jag detta som ett påhittad dåligt "jag är bäst skämt" 🤔
November förra året är inte precis, det är för ca 6 månader sen. Jag vet tyvärr inte hur du tänker med allting. I slutändan så var det väl banken som krävde dig på pengar😁😆
Citera
2020-04-25, 15:25
Bannlyst
Citat:
Eftersom du har svårt att besvara frågorna så tar jag detta som ett påhittad dåligt "jag är bäst skämt" 🤔
November förra året är inte precis, det är för ca 6 månader sen. Jag vet tyvärr inte hur du tänker med allting. I slutändan så var det väl banken som krävde dig på pengar😁😆
Näjdå......Du måste lära dig att lita på dina medmänniskor fösståru.
Citera
2020-04-25, 15:45
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Näjdå......Du måste lära dig att lita på dina medmänniskor fösståru.

Det behöver jag inte och speciellt inte när någon inte kan förklara sig. Men då det inte finns något att förklara så blir det svårt.😁
Så tyvärr så lyckades jag klura ut din bluff😆😂Du behöver lära dig tala sanningen och inte hitta på saker för att det ska låta bra😁
Nu är det tyvärr slut diskuterat kring denna bluff.
Citera
2020-04-25, 17:17
Bannlyst
Citat:
Det behöver jag inte och speciellt inte när någon inte kan förklara sig. Men då det inte finns något att förklara så blir det svårt.😁
Så tyvärr så lyckades jag klura ut din bluff😆😂Du behöver lära dig tala sanningen och inte hitta på saker för att det ska låta bra😁
Nu är det tyvärr slut diskuterat kring denna bluff.
Kan vi int....börja om från början.....börja om på nytt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in