Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-24, 15:07
  #13
Medlem
Mojokiis avatar
Nej, jag hade inte tagit livet av mig. Finns definitivt fler njutningar i livet än sex. Jag tror jag hade fortsatt på ungefär samma sätt. Man gör det bästa av det man har. Känns olönt att slänga bort det enda liv vi har bara för att man inte kan avnjuta sex längre.

Sex är härligt, men räcker knappast för att fylla alla behov i livet. Jag skulle säga att en god självkänsla och energi/mål/driv är "skönare än sex". Kanske inte på samma hedonistiska och direkta vis, men på totalen.
Citera
2020-04-24, 16:37
  #14
Medlem
halaltarzans avatar
Att skjuta heroin ska enligt vissa vara bättre än en orgasm, hade provat det.
Citera
2020-04-24, 16:47
  #15
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Skulle det innebära att man inte heller känner någon kåthet är det ju inget bekymmer.
Men om kåtheten är som vanligt och orgasmen uteblir och jag inte upplever att sexet är skönt så blir ju frågan lite mera invecklad...

Får jag orgasm om jag kör solorace, eller är den borta då också?

Behöver förtydligande på detta innan jag kan svara.


Svarar utifrån olika scenarion:

Ifall även sexlusten är helt borta, så är det ju ingen saknad om orgasm och känslan vid sex är borta, då är det inget jag saknar.

Ifall sexlusten är densamma och bara orgasmen uteblir vid sex med en man så är det lugnt, så är det redan idag. Men ifall det inte känns skönt att ha sex alls så skulle det vara tråkigare.

Ifall sexlusten är densamma och orgasmen uteblir även vid egenarbete är det nog rätt tråkigt läge, men jag tror inte att jag skulle ta livet av mig. Då byter jag bara preventivmedel till ett som tar död på sexlusten så är problemet löst.

Sex och njutning är viktigt, men sannolikt inte så viktigt att jag skulle ta livet av mig...
Citera
2020-04-29, 17:40
  #16
Medlem
Onan-erarens avatar
När jag har sex är nog samspelet viktigast och orgasm är priset. Jag har haft sex utan att komma, om jag runkar däremot då gör jag ju det för orgasmen. Jag skulle ju inte dra i kuken i flera timmar om jag inte fick nått för det, då kan det ju kvitta liksom. Nej jag skulle inte ta livet av mig men faan vad trist liksom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback