Citat:
Ursprungligen postat av
vasniqueztamere
Skiljsmässa är inget ovanligt, inte heller en affär.
Notorisk otrohet med en massa älskarinnor är däremot inte vanligt, ännu mindre att han har betett sig som Harvey Weinstein och delat ut höga positioner (istället för huvudroller i stora filmer...) till dom unga kvinnor som legat med honom.
Hade Stefan Lövén eller Jonas Sjöstedt betett sig så hade ni ju inte sagt att ”det är inga konstigheter, det gör nästan alla”.
Tror inte du menar att tilltala mig "ni", snarare att du gissar att jag ingår i en av dig definierad grupp som försvarar saken pga den politiska inställningen!?
Nej, det är samma med alla människor, ibland fallerar den socialt ärvda moralen. Makthavare drar till sig sexuellt intresse hos en hel del folk, naturligtvis är det då större sannolikhet att just makthavare vänstrar eller "utsätts för frestelser", hur man nu ser på saken.
Menvisst, jag tyckte drevet mot Billy Butt var oförtjänt hårt när det begav sig, han utnyttjade sin position och ljög sig till sex men va fan, det är ju ett urgammalt beteende.
Kommer att tänka på Metoo och inser att vi är offtopic.
Tror du det finns anledningar till att Mick Jagger i Rolling Stones inte hamnat i Metoo's skottglugg?
Halvvägs ontopic igen: tror/menar du att herr Å varit notoriskt otrogen? Om så nu är fallet, varför skulle det behöva inverka på politiken?