2020-04-24, 14:01
Medlem
Hon kanske vill sadla om politiskt? Kanske insett att SD inte håller i längden?
Inte så lätt att vara olika politiskt aktiv inom familjen.
Citera
2020-04-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Ebba gjorde slut med sin kille plötsligt och tvärt nyligen och det verkar vara samtidigt eller strax innan som Jimmy och Louise gjorde slut.

Tror Ebba och Jimmy "råkade" göra snedsteg som kom ut till deras respektive. Därför Louise i Aftonbladet svarar på frågan om det handlar om att någon av de har träffat någon ny så svarar hon JAG har iallafall inte träffat någon ny.

Ebba och Jimmy har legat och frågan är om de vågar bli ett par öppet eller om de kommer hålla det hemligt och bara ligga när Jesus inte ser på

Haha, hoppas din tes är sanningen.

Kanske är Jimmie som vill sadla om politiskt? Kanske fått erbjudande från (M)?
Citera
2020-04-24, 14:17
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Vad bra att de aldrig gifte sig. En skilsmässa mindre i Sveriges skamliga statistik.

Vad spelar det för roll, de har ju redan fått barn?
Citera
2020-04-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonespecifikation
Hon kanske vill sadla om politiskt? Kanske insett att SD inte håller i längden?
Inte så lätt att vara olika politiskt aktiv inom familjen.

hon har hittat någon annan kuk som hon kan rida, som kan sponsra med utgifter och hon kan lägga sina 50-70k netto på kontot. hade det inte varit jimmy hade hon inte haft ett skit.
Citera
2020-04-24, 14:21
Medlem
Vintergrisens avatar
Kanske har de bara glidit ifrån varandra. Åkesson lär väl spendera mycket tid i Stockholm och har förmodligen fullt upp med sitt riksdagsarbete medan Erixon antagligen håller sig i Sölvesborg där hon å sin sida har fullt upp med kommunalpolitiken. Skulle väl inte direkt vara första gången ett "distansförhållande" först går ner på sparlåga för att slutligen slockna.

Ungefär så smaskigt tror jag att det här är, men vem vet, kanske är Åkesson i själva verket pappa till Annie Lööfs barn.
Citera
2020-04-24, 14:25
Medlem
Spritnotas avatar
Det kan påverka, men tidpunkten att gå ut med uppbrottet är optimal.

Oppositionens medvind kom av sig i Coronakaoset, ingen vill ha extraval i dessa tider. Mitt mellan två val, och de stora rubrikerna avlöser varandra flera gånger om dagen så Jimmies otrohet kommer knappast på löpsedlarna.

Under andra omständigheter hade vänsterkrönikörerna mjölkat skiten ur deras separation, nu lär bara vänstertwitter och Magnus Betnér skriva hundra förutsägbara "skämt".

Kärnväljare sörjer nog, men har två år på sig komma över det. Merparten som kan komma rösta SD 2022 är inte Sverigedemokrater utan har insett att massinvandringen måste upphöra om någon annan fråga ska ha betydelse, och en gång för alla accepterat att det bara finns ett parti som går lita på i den frågan. Den gruppen gillar vad Louice gjort i Sölvesborg så det är upp till henne och Jimmie att hantera det här snyggt så Sölvesborg går lyfta upp inför valet som en modell på att de kan samarbeta och bete sig vuxet.
Citera
2020-04-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vem bryr sig om ett kommeunalråd från en liten kommun? Jimmie har kickat ut betydligt större fiskar från SD förut.

Det vore nog ett fatalt misstag att sparka henne. Det skulle nog framstå som väldigt småaktigt att kicka sitt x från en tjänst bara för att man går skilda vägar. Gör han det lär han väl aldrig få se sin unge igen, det lär nog inte vara svårt för henna att få ensam vårdnad för deras son i sådana fall.

Men även om hon skulle uteslutas ur partiet kan hon som sagt sitta kvar som kommunalråd till nästa val så länge hon inte avsätts också. En uteslutning ur partiet innebär som sagt inte automatiskt att hon blir av med sin kommunalrådspost. Därtill är, vad jag vet, Sölvesborg ett av de starkare fästena och "exempel" kommunerna för SD så de vill nog inte gunga för mycket i den båten. Vad jag hört är hon tämligen populär på hemmaplan där nere både inom partier och bland samarbetspartierna. Så det kanske vore korkat. Bättre då att "skiljas som vänner".
Citera
2020-04-24, 15:01
Medlem
Var de gifta, eller endast sambos/särbos?
Citera
2020-04-24, 15:05
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Var de gifta, eller endast sambos/särbos?

Ogifta. Sambos och förlovade.
Citera
2020-04-24, 15:06
Medlem
Enligt vad jag hört så hade Åkesson en affär med Annie Lööf. Vet inte om den fortfarande pågår men det är förmodligen därför de separerade.
Citera
2020-04-24, 15:12
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chucky991
Enligt vad jag hört så hade Åkesson en affär med Annie Lööf. Vet inte om den fortfarande pågår men det är förmodligen därför de separerade.
Tycker du själv att det låter rimligt? Hon har väl nyss fått barn också.
Citera
2020-04-24, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Tycker du själv att det låter rimligt? Hon har väl nyss fått barn också.

Det var över ett år sedan jag hörde detta från en bekant som är tjänsteman i riksdagen. Det kan ju vara slut sedan länge, barnet kan vara Åkessons. Vad vet jag. Troligen så fick Åkessons sambo veta vad som pågick hursomhelst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in