• 1
  • 2
2020-04-20, 21:23
Bannlyst
Hamsterpaj.net var innan en bra och känd hemsida för ungdomar, nu verkar den ha dött ut, hur kommer detta sig?

Jag tycker man borde satsa på såna hemsidor igen, Communities var roligt förr och kan vara roligt igen.
Senast redigerad av Snigel22 2020-04-20 kl. 21:39.
Citera
2020-04-20, 21:25
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigel22
Hamsterpaj.net var innan en bra och känd hemsida för ungdomar, nu verkar den ha dött ut, hur kommer detta sig?

Jag tycker man borde satsa på såna hemsidor igen, Communities var roligt förr och kan vara roligt igen.

Ja, du... Kan väl vara för att hamsterpaj var poppis för ca 20 år sen och numer har vi smartphones med tiktok och snapchat?
Citera
2020-04-20, 21:28
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:

Minns att hamsterpaj hade roliga spel när jag var Liten!
Men som sagt nu har alla smartphones där spel och andra sociala appar finns så hamsterpaj har förlorat sin charm.
Vi har ju Flashback iallafall
Senast redigerad av HermaeusMora 2020-04-20 kl. 21:35.
Citera
2020-04-20, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Ja, du... Kan väl vara för att hamsterpaj var poppis för ca 20 år sen och numer har vi smartphones med tiktok och snapchat?

Hamsterpaj och communitys är roliga grejer, antar att folk gått över till facebook också? Facebook är ju inte roligt ens, någon borde öppna upp fler svenska communitys, det går säkert att tjäna bra stålar också under tiden man driver sidorna
Citera
2020-04-20, 21:30
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Ryktas om att det finns en grupp på Flashback som gjorde en slags takeover av Hamsterpaj... inte hacking då, utan mer att dom lurade medlemmar därifrån till Flashback och sen dog Hamsterpaj ut eftersom nästan ingen besökte den utan Flashback... kan inte säga med säkerhet att det stämmer.
Citera
2020-04-20, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Vi har ju Flashback iallafall

Flashback är ju för vuxna, medans hamsterpaj är mer för ungdomar, sidor för ungdomar är ju roligt också, här måste man vara professionell hela tiden och följa ett regelverk, det måste man inte på mindre seriösa sidor.

Edit:

Någon borde öppna upp fler communitys i sverige igen, vad har man att förlora på det?
Citera
2020-04-20, 21:37
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Ryktas om att det finns en grupp på Flashback som gjorde en slags takeover av Hamsterpaj... inte hacking då, utan mer att dom lurade medlemmar därifrån till Flashback och sen dog Hamsterpaj ut eftersom nästan ingen besökte den utan Flashback... kan inte säga med säkerhet att det stämmer.
Kan nog ligga lite sanning i detta Flashback har ju gjort raids på habbo och blipville tror jag det heter?
Så det hade inte förvånat mig om hamsterpaj råkade ut för något liknande
Citera
2020-04-20, 21:38
Bannlyst
Citat:
Kan nog ligga lite sanning i detta Flashback har ju gjort raids på habbo och blipville tror jag det heter?
Så det hade inte förvånat mig om hamsterpaj råkade ut för något liknande

Blip.se menar du? Den sidan var grymt bra, med spel och community grejer, synd att tv4 lade ner sidan :/
Citera
2020-04-20, 21:40
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Blip.se menar du? Den sidan var grymt bra, med spel och community grejer, synd att tv4 lade ner sidan :/
Ja just det blip var det!
Har fina minen från den sidan
Citera
2020-04-20, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ja just det blip var det!
Har fina minen från den sidan

Snake var hur roligt som helst. Varför lades sidan ner? Ångrar det rejält, då den var bra
Citera
2020-04-20, 21:42
Citat:
Hamsterpaj och communitys är roliga grejer, antar att folk gått över till facebook också? Facebook är ju inte roligt ens, någon borde öppna upp fler svenska communitys, det går säkert att tjäna bra stålar också under tiden man driver sidorna
Du är cirka 20 år för sen. Jag har levt länge nog för att uppleva communities blomster- och vissendagar. Communities är de facto dött. Det spelar ingen roll om du öppnar upp trettiosex stycken till, det är direkt ingen brist på communities.. Kidsen idag använder sig av andra medel, bland annat Tiktok och Snapchat.
Tycker du inte att Hamsterpajs inaktivitet talar för hur aktuellt det är med communites? Jag saknar också communites, men det är tyvärr passé.

Citat:
Snake var hur roligt som helst. Varför lades sidan ner? Ångrar det rejält, då den var bra
Blip drevs av TV4 och de fick inte tillräckligt med trafik för att hålla sidan uppe.
Citera
2020-04-20, 21:46
Medlem
1335991s avatar
Blip var jag också och spelade i,
mest då Backgammon,Othello och Schack.

Förutom mobbningen som,tyvärr,fanns där,
så var spelen jäkligt bra.
Har många spelkompisar från Blip
på fejjan.Är väl ca 10-15 år sedan?
Citera
  • 1