Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-18, 10:15
  #1
Medlem
Jag jobbade ett kort tag för några år sedan på Elgiganten. Då var det en del klagomål på 3 med framför allt täckningen. Så fort man åkte utan för städer så blev ofta täckningen väldigt fram och tillbaka.

Detta var som sagt ett antal år sedan. Antar att det hänt en del sedan dess.
Ni som använder 3 idag, hur upplever ni dom? Då riktar jag mig kanske inte först och främst till er som bor i dom större städerna där jag förutsätter att det fungerar bra.
Mer kanske generellt i mindre städer och landsbygd.
Citera
2020-04-18, 10:27
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haas84
Jag jobbade ett kort tag för några år sedan på Elgiganten. Då var det en del klagomål på 3 med framför allt täckningen. Så fort man åkte utan för städer så blev ofta täckningen väldigt fram och tillbaka.

Detta var som sagt ett antal år sedan. Antar att det hänt en del sedan dess.
Ni som använder 3 idag, hur upplever ni dom? Då riktar jag mig kanske inte först och främst till er som bor i dom större städerna där jag förutsätter att det fungerar bra.
Mer kanske generellt i mindre städer och landsbygd.

Fullkomligt värdelöst. Stora svarta hål i kartan fortfarande.
Citera
2020-04-18, 10:27
  #3
Medlem
Väldigt dålig teckning och högsta hastigheterna jag fått var 18/06mbps och det var på Stockholms 4G.
Citera
2020-04-18, 10:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi.N
Väldigt dålig teckning och högsta hastigheterna jag fått var 18/06mbps och det var på Stockholms 4G.

Ja, det är väl ungefär dom hastigheterna man får om man inte står på Hötorget eller under en mast. Men det är ju inte annorlunda med någon annan operatör.

Däremot är täckningen dålig utanför storstäderna. Det finns vita fläckar på kartan. Tre är nog inte ett alternativ om man bor bortom allfartsvägarna.
För stadsbon kan det vara bra att veta att Tre också kör sina samtal över WiFi där det inte finns mobil-täckning, dvs dina samtal kommer fram så länge det finns en öppen WiFi i närheten. Du behöver inte göra något för att få denna tjänst; den är automatisk. Fungerar faktiskt bra även i Stockholm under jord, där det ibland kan vara svårt med täckningen.
Citera
2020-04-18, 11:12
  #5
Medlem
Det är alltså fortfarande samma problem som för några år sedan. Anmärkningsvärt att man inte kommit längre.
Alla operatörer har ju sina svaga områden, men det ska ju inte vara en generell upplevelse att det är dålig täckning.
Citera
2020-04-27, 18:41
  #6
Medlem
SvartaBjorns avatar
Trådens topic är "Hur är operatören 3(tre) idag?" Håll er till det.
En massa OT/tjafs raderat.

/Moderator
Citera
2020-04-27, 19:00
  #7
Medlem
Tre har anställt de mest osympatiska och mest uppkäftiga idioterna i hela landet. Även om företaget har gjort helt fel så är det fortfarande kundens fel. Deras avdelning kundrelationer är inte mycket bättre.
Citera
2020-05-12, 09:10
  #8
Medlem
Roidberts avatar
Min flickvän har ett Tre abonnemang. Jag bestrider för tillfället två räkningar på ~3000kr åt henne. Hon är visserligen helt dum i huvudet när det kommer till att hantera pengar, men Tre är bedragare. Håll dig borta från dem.
Citera
2020-06-01, 13:52
  #9
Medlem
Covington89s avatar
Har hört att dem ska vara billiga men nätet är sämst fortfarande.
Citera
2020-06-02, 03:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haas84
Jag jobbade ett kort tag för några år sedan på Elgiganten. Då var det en del klagomål på 3 med framför allt täckningen. Så fort man åkte utan för städer så blev ofta täckningen väldigt fram och tillbaka.

Detta var som sagt ett antal år sedan. Antar att det hänt en del sedan dess.
Ni som använder 3 idag, hur upplever ni dom? Då riktar jag mig kanske inte först och främst till er som bor i dom större städerna där jag förutsätter att det fungerar bra.
Mer kanske generellt i mindre städer och landsbygd.

TRE/3 har fullständig undermålig kundservice och dålig teckning landsbygden och ute vid öarna
Citera
2020-06-02, 10:43
  #11
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lond334
TRE/3 har fullständig undermålig kundservice och dålig teckning landsbygden och ute vid öarna

Håller verkligen med om att kundtjänsten är pinsamt dåligt, men om du tycker att deras teckningar är dålig, kan du ju alltid rita en egen.
Citera
2020-06-17, 19:22
  #12
Medlem
Longfingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covington89
Har hört att dem ska vara billiga men nätet är sämst fortfarande.
Billiga, hmm ja det var nog några år sedan, nu ska dom ha minst 2000/år för att bara ha ett abbonemang med minsta möjliga surf + telefon
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback