Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-17, 10:32
Medlem
Har Handelsbanken Platinum med Priority. 2 kort för 1500:-/år för båda.
Använder det primärt för möjligheten att besöka vip-loungerna och hyra bil utan försäkring. Jag spar in dessa 1500:- med råge varje år men kanske finns det bättre alternativ trots allt?

En fördel kan även vara att alla inköp hamnar på en gemensam faktura (som Platinum har)
Citera
2020-04-17, 12:30
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvslag
Har Handelsbanken Platinum med Priority. 2 kort för 1500:-/år för båda.
Använder det primärt för möjligheten att besöka vip-loungerna och hyra bil utan försäkring. Jag spar in dessa 1500:- med råge varje år men kanske finns det bättre alternativ trots allt?

En fördel kan även vara att alla inköp hamnar på en gemensam faktura (som Platinum har)

Jag skulle säga att det beror på vilka flygplatser du oftast besöker, vilka flygbolag du flyger med samt hur mycket du spenderar på kortet per år. Det är ju ganska stor skillnad på lounge och lounge också, Priority pass ger ju bara tillgång till ett begränsat antal.
Citera
2020-04-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Jag skulle säga att det beror på vilka flygplatser du oftast besöker, vilka flygbolag du flyger med samt hur mycket du spenderar på kortet per år. Det är ju ganska stor skillnad på lounge och lounge också, Priority pass ger ju bara tillgång till ett begränsat antal.

Till största delen är det Arlanda och Landvetter i Sverige. Europa med störst fokus på Spanien. Malaga, Alicante, Barcelona, Madrid etc
Spenderar säkert +300´på det kortet/år
Precis som du skriver är det ju inte bara knalla in på vilken lounge som helst med Priority. De jag kommit åt har fyllt sin funktion så det räcker gott.
Citera
2020-04-17, 12:54
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvslag
Till största delen är det Arlanda och Landvetter i Sverige. Europa med störst fokus på Spanien. Malaga, Alicante, Barcelona, Madrid etc
Spenderar säkert +300´på det kortet/år
Precis som du skriver är det ju inte bara knalla in på vilken lounge som helst med Priority. De jag kommit åt har fyllt sin funktion så det räcker gott.

Flyger du mycket inom en allians tror jag garanterat att du skulle tjäna på ett alliansknutet kort, ex ett SAS Amex, men då gäller det att du flyger såpass att du blir i vart fall guldmedlem för att få loungetillgång. Med sådan spend får du bland annat två 2-4-1-vouchers m.m.

Flyger du en del är medlemmarna på businessclass.se väldigt (nästan väl..) insatta i olika bonusprogram, vilket kort som är bäst m.m.
Citera
2020-04-17, 15:27
Medlem
Med Amex Platinum får du tillgång till en dedikerad Amex lounge på Arlanda. För att inte tala om de riktigt trevliga Amex centurion loungerna som finns lite här och där i världen. På dessa får du äga gratis på bra bufféer med bra kött osv, gratis kvalitetsdrinkar från en bartender, duschmöjligheter. Du får även Priority Pass. Men PPs lounger är ju oftast inte så fräscha tyvärr. Åtminstone i USA så får du även tillgång till Deltas vanliga lounge (inte First class) om du har amex platinum och resan är med delta.

Det finns säkert ännu bättre kort för lounger iofs dock beroende på vilket flygbolag du kör. Men amex platinum är definitivt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in