2011-02-13, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Och det ska väl bli ännu värre, ett område med affärer vid Kallerstadrondellen (eller vafan den heter).
Men typ där Netonnet och ÖB finns ska det väl öppna flertalet butiker...

Jaså? jag har hört att mediamarkt ska öppna där men det var för ca 1-2år sedan, vet du vilka butiker som ska öppnas där?
Citera
2011-03-12, 18:49
Medlem
det är ju bra om du vet . var du är du var tydligen inte i Norrköping? du måste varit i Linköping Våran grann stad ..
Citera
2011-03-21, 15:32
Medlem
Haha, kom och tänka på den här tråden för nån dag sen när jag var uppe i centrum. Det stämmer allt för väl...
Citera
2011-04-04, 19:47
Medlem
pettaofcs avatar
Någon som träffat på jesusgubben på senare tid? Finska tanten ser jag ofta och killen som babblar arabiska för sig själv och liknar bin-laden träffar jag på med jämna mellanrum i centrum.
Citera
2011-04-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettaofc
Någon som träffat på jesusgubben på senare tid? Finska tanten ser jag ofta och killen som babblar arabiska för sig själv och liknar bin-laden träffar jag på med jämna mellanrum i centrum.
Det var som.. jag trodde han hade blivit bättre av sin psykmedicin men han kanske har börjat prata för sig själv igen. Vet att han slutade ett tag.
Citera
2011-04-21, 20:14
Medlem
Odi-et-amos avatar
Vad sägs om NT:s försök att lyfta fram Hageby?

"Nu drar vi igång Hållplats Hageby"

Citat:
Välkomna till Hållplats Hageby. Hageby är helt enkelt värt mer.

I stadsdelen, som med sina drygt 8 000 invånare är lite av en stad i staden, vill vi finnas med för att komma närmare, nå fler och berätta sannare historier om det som händer och sker.

Stadsdelen må ha ett skamfilat rykte men vi vägrar att tro att världen är så svartvit. Vi kommer inte att rygga för det obekväma men vi vet också att här finns en annan verklighet, en vardag med vardagshjältar, spännande livsöden, livaktiga föreningar och strävsamt näringsliv. Det är den verkligheten vi vill komma närmare. Det är det vi vill berätta om.

Hageby är helt enkelt värt mer.

Därför ska vår reporter Jenny N Grentzelius flytta sin arbetsplats från redaktionen på Stohagsgatan till Hageby. På biblioteket i Hageby kommer du att hitta henne
i fortsättningen och bläddra fram till sidan åtta så kan du läsa mer och lära känna henne lite bättre.

Vi vill förstås ha hjälp. Från alla som bor och verkar i Hageby. Från alla som vill att vi ska belysa något speciellt i Hageby. Hör av er till vår reporter på plats.

Med start i dag blir det artiklar med Hagebyanknytning varje dag i tidningen, stort som smått. På nt.se lanserar vi en lokal Hageby-sajt där vi samlar Hagebynyheter och erbjuder extramaterial. 24nt som redan i dag står Hagebyborna nära kommer att bjuda på ännu mer inslag från området. Vi vågar påstå att bevakningen av Hageby aldrig mer kommer att bli sig lik.

Hageby är helt enkelt värt mer.
http://www.nt.se/norrkoping/artikel....cleid=67447564
Jaså är det så?
http://www.nt.se/hageby/

http://www.nt.se/24nt/#category=5629...startTime=0m0s
http://www.nt.se/24nt/#category=5629...startTime=0m0s

Hageby är Hageby och i mitt tycke kommer den stämpeln aldrig kunna tvättas bort, med all rätt.

Så vad tror ni. Kommer projektet att lyckas?

Citera
2011-04-22, 01:28
Medlem
AxelFoleys avatar
Herregud vad patetiskt. Varför i helvete känner dom sig tvungna att göra detta? Är det ägaren av det nya Hageby Centrum som sponsrar det här uppdraget?

Hageby är, har alltid varit och kommer alltid vara Norrköpings rövhål. Ett hemskt ställe att vistas i.
Citera
2011-05-11, 00:23
Medlem
tant-astrids avatar
Stötte på hon damen som går runt och tigger idag för första gången som det pratats om här
hon kom fram och frågade om jag hade 2 tjugor

såg ut som en vanlig dam inget konstigt alls
trodde så klart att hon ville växla till en automat eller något

sen svarade hon nej jag tänkte att jag kunde få dom då kopplade jag vem det var
trodde hon det talats om var en sliten alkis eller något
hahahaha att man inte skämms
Citera
2011-05-11, 01:33
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tant-astrid
Stötte på hon damen som går runt och tigger idag för första gången som det pratats om här
hon kom fram och frågade om jag hade 2 tjugor

såg ut som en vanlig dam inget konstigt alls
trodde så klart att hon ville växla till en automat eller något

sen svarade hon nej jag tänkte att jag kunde få dom då kopplade jag vem det var
trodde hon det talats om var en sliten alkis eller något
hahahaha att man inte skämms
Haha, ja - henne har jag träffat många gånger. Hon försöker nog bara att dryga ut pensionen
Trodde det skulle vara fler inlägg om min mamma i den här tråden - men lyckligtvist har ni inte träffat henne
Citera
2011-05-14, 02:13
Medlem
Att den finska kärringen springer omkring ute bekräftar hur ohjälpsamma dom är i kommunen men det gäller väl inte bara henne som soc. och psykiatrin skiter i.

Känns skönt att få lämna surbulle stan till Augusti.Ätit mig mätt på misären här.

Det är i högsta grad inte roligt att dom som behöver hjälp får springa ute utan att någon bryr sig,det är fan tragiskt...
Citera
2011-05-14, 02:53
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hekate_66
Jag förstår inte riktigt uttrycket. Tattare är väl resandefolk - ett typ folkslag eller kultur eller hur man nu skall säga. Så jag vill bara säga att jag ogillar uttrycket tattare i sammanhanget.

Vill du att vi ska använda tjuvar i stället? För det är precis vad dom är.
Citera
2011-05-14, 13:20
Medlem
farmenSebastians avatar
Norrköping är visst en tattarstad.

Tycker det är ovanligt många som kommer med
"hageby rules, det är ju lugnt här nu"

Mina besök i stadsdelen Hageby är ganska intressanta.
En kväll lät det som ett helt boskap på våningen ovanför i ett höghus.
kikade ut i nyckelhålet, 2 maskerade ghetto-kickers står lugnt och vaktar vid trapp och hissen.
Morgonen efter möter vi en blåslagen liten a-lagare som visar en bula och sa att hela lägenheten blev rensad på dator/dvd etc. jaha"...

1:maj /Valborg besöktes stadens centrala delar. ex tivolit?
typ 90 % var i n v a n d r a r e som blängde och vräker ut sig med typ 11 barn/per familj!

Ni som dock bor kvar där. kan svara på:

*Vem är Lälo /Lehlo ?

(ska tydligen vara en ärrad profil som lunkar fram)

* Vem är killen som misshandlade 7-9 st ?

(en sm-boxare med invandrarbakgrund som sitter inne nu tror jag. Han gick förbi ett gäng som kaxade och slog på allihop till marken. haha sant eller? )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in