• 1
  • 2
2020-04-15, 06:36
Medlem
aYaLLas avatar
Kl 08:00 ska vi en och en drogtesta oss, först genom utandningsluft och sedan skickas ett urinprov på analys. Jag har mått väldigt dåligg p.g.a. Covid-19 med stark ångest och därför har jag varit tvungen att använda narkotika så om jag gör detta test så är jag helt enkelt körd.

Har arbetsgivaren rätt att kräva drogprov under tider som dessa? Kan jag vägra och referera till force majure? Senast jag använde narkotika var under påsk då jag drack alkohol, tog kokain, rökte några holkar, åt ett par stess & alpra och i förrgår tog jag även MDMA.
Citera
2020-04-15, 06:43
Medlem
Tyvärr är det så att arbetsgivare får kräva det och att vägran att lämna prov kan vara underlag för uppsägning.
Testa förklara situationen ärligt för din chef?
Citera
2020-04-15, 06:45
Medlem
SittFints avatar
Nej, det är rätt kört. Men ring och sjukskriv dig. Det är nog ditt enda alternativ. Och sluta säg att "du var tvungen". Det var ett val du gjorde.
Citera
2020-04-15, 06:46
Medlem
KreugerGulds avatar
Erbjud någon fattig sate här på Flashback! 1 tusing. Så kanske denne kommer förbi och pissar åt dig!
Citera
2020-04-15, 06:47
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Kl 08:00 ska vi en och en drogtesta oss, först genom utandningsluft och sedan skickas ett urinprov på analys. Jag har mått väldigt dåligg p.g.a. Covid-19 med stark ångest och därför har jag varit tvungen att använda narkotika så om jag gör detta test så är jag helt enkelt körd.

Har arbetsgivaren rätt att kräva drogprov under tider som dessa? Kan jag vägra och referera till force majure? Senast jag använde narkotika var under påsk då jag drack alkohol, tog kokain, rökte några holkar, åt ett par stess & alpra och i förrgår tog jag även MDMA.
Sjukskriv dig. Hosta lite osv
Citera
2020-04-15, 06:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Klart du har mer möjlighet i dessa tider. Du vill inte utsätta någon annan för eventuell smitta. Du hostar och nyser hela tiden.
Citera
2020-04-15, 06:51
Medlem
Som tidigare påpekats, hosta och nys hela tiden. Om de ändå vill ha urin så fråga en släkting med rent urin att pissa åt dig.
Citera
2020-04-15, 07:00
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vQCJMvvh
Som tidigare påpekats, hosta och nys hela tiden. Om de ändå vill ha urin så fråga en släkting med rent urin att pissa åt dig.
Tror du mamma fattar vad det handlar om om jag frågar hon? Hons urin är den enda jag kan få tag i till kl 8, alternativt någon främlings...
Citera
2020-04-15, 07:06
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Tror du mamma fattar vad det handlar om om jag frågar hon? Hons urin är den enda jag kan få tag i till kl 8, alternativt någon främlings...
Fråga mamma. En äkta mamma hade ställt upp.

z
Citera
2020-04-15, 07:10
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:

Vägra... Du är rädd för corona, anklaga dem för att försöka ta ditt liv
Citera
2020-04-15, 07:13
Medlem
HermaeusMoras avatar
Rätt åt dig ska du ta mer kokain nu för du mår dåligt över detta?
Hoppas du blir av med jobbet så kanske du lär dig att inte knarka.
Citera
2020-04-15, 07:14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Vad skulle "tider som dessa" ha med drogprov att göra? Att det härjar ett virus legaliserar inte droger på något sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in