Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-15, 03:36
  #1
Medlem
Small ordentligt vid en trappuppgång i centrala Ängelholm på Östergatan. Så stor tryckvåg att där även är skador på huset mittemot.

Jag personligen vet vem bomben är riktad mot, och där har varit mycket kaos kring den porten sedan den killen flyttade dit. Han flyttade dit under 2019.

https://www.hd.se/2020-04-15/explosi...rala-angelholm
Citera
2020-04-15, 03:46
  #2
Medlem
Då stämde nog mina misstankar om vem det var.

Tog inte långt tid att lista ut.

Sitter du på mer info? Vem har han gjort sig ovän med?
Citera
2020-04-15, 03:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 530
Då stämde nog mina misstankar om vem det var.

Tog inte långt tid att lista ut.

Sitter du på mer info? Vem har han gjort sig ovän med?
Nej inte än. Misstänker dock att det är folk som kommer från icke skidåkande nationer och handlar om pengar. Killen i fråga har åkt in o ut från behandlingshem, blivit misshandlad i porten, hämtad av polisen ett flertal gånger osv.

Det luktar väldigt ofta marijuana i porten dessutom.
Citera
2020-04-15, 04:01
  #4
Medlem
Försökte pma dig men det gick ej, du får gärna skicka till mig om det går.


Ja, har hört där varit stökigt en tid. Men trodde inte att det var såpass att han skulle få en bomb utanför porten.
Citera
2020-04-15, 04:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 530
Försökte pma dig men det gick ej, du får gärna skicka till mig om det går.


Ja, har hört där varit stökigt en tid. Men trodde inte att det var såpass att han skulle få en bomb utanför porten.
Gick tyvärr inte att PMa dig, man måste tydligen ha gjort minst 50 inlägg för att kunna skicka PM till andra än admins o mods...

Här har varit livat från o till sen han flyttade in, men ja hade också svårt att se att där skulle hamna en bomb i trappen...
Citera
2020-04-15, 04:11
  #6
Medlem
Okej, störig gräns.

Sist jag hörde något så satt han på hem, det var bara några veckor sedan. Har han kukat ur snabbt eller något gammalt som hänger kvar blir man ju nyfiken på.
Citera
2020-04-15, 04:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 530
Okej, störig gräns.

Sist jag hörde något så satt han på hem, det var bara några veckor sedan. Har han kukat ur snabbt eller något gammalt som hänger kvar blir man ju nyfiken på.
Mycket störig gräns.

Stämmer att han satt på hem för ett tag sen. Rymde för några månader sen (2-3 kanske?) och åkte sen in igen. Kom ut för ett par veckor sen och verkade vilja återgå till precis samma saker som han gjorde innan han åkte in.

Det stör mig inte att han är jagad och har fiender, det som stör mig är att vi andra blir drabbade. Hade han bott i ett hus ute på landet hade jag inte brytt mig det minsta. Nu däremot. Där bor folk mellan 5 och 60 år i vår trappuppgång. Ett barn på 5 år ska inte behöva uppleva sånt här.
Citera
2020-04-15, 04:21
  #8
Medlem
Ja, hörde också om rymningen och att han är tillbaka i gamla vanor igen.
Har mina misstankar om vem du är med, om jag inte missförstår ditt förra inlägg.

Det enda man kan glädjas åt är att det inte var några personskador. Det är ett jävla otyg det här med bomber, risken att oskyldiga drabbas är överhängande. Bättre bara plocka ut vederbörande i skogen och sköta det där ist.
Citera
2020-04-15, 04:27
  #9
Medlem
Du anar säkert rätt. Jag med flera är sjukt trötta på allt som händer där och jag hoppas innerligt att han åker ut med huvudet före efter detta.

Där ska tydligen ha stått någon o fotat in i trappen mot brevlådorna kl 2 på natten för ett par nätter sen. Har alldeles säkert med detta att göra.
Citera
2020-04-15, 04:31
  #10
Medlem
Finns det något sätt vi kan prata mer privat?


Han har blivit uppkollad ett par gånger på MrKoll senaste tiden, så säkerligen någon som kartlagt honom. Men verkar inte som den svåraste killen att hitta om man säger så, verkar inte direkt hålla låg profil.
Citera
2020-04-15, 04:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 530
Finns det något sätt vi kan prata mer privat?


Han har blivit uppkollad ett par gånger på MrKoll senaste tiden, så säkerligen någon som kartlagt honom. Men verkar inte som den svåraste killen att hitta om man säger så, verkar inte direkt hålla låg profil.
Om du vet vem jag är, så skriv till mig på messenger. Han håller ganska låg profil ändå, visar sig sällan ute iallafall. Antagligen är han medveten om vilka han har efter sig och därav håller sig inne. Då blir det samtidigt svårt att få tag i honom...
Citera
2020-04-15, 04:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanepaaug
Om du vet vem jag är, så skriv till mig på messenger. Han håller ganska låg profil ändå, visar sig sällan ute iallafall. Antagligen är han medveten om vilka han har efter sig och därav håller sig inne. Då blir det samtidigt svårt att få tag i honom...
Men vafan, då dör ju tråden, skärpning! Hur ska polisen få information och lösa fallet?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback