Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-06, 14:22
  #133
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Körde igenom spelet för en månad sedan på Normal mode, det var inte särskilt svårt efter att man vant sig vid spelstilen och lärt sig blockera attacker.

Började köra på Hardcore efteråt och eftersom man får behålla alla sina vapen från föregående save så kändes det inte heller speciellt svårt. Men tyvärr så fastnade jag vid den stora fisken i sjön som är helt omöjlig att klara på Hardcore. Parering av fiskens attacker är så fruktansvärt dåligt optimerade, jag verkligen avskyr när spelutvecklare lägger in såna här sekvenser där man måste "ducka" inkommande attacker på EXAKT rätt tillfälle typ 10 ggr i rad, gör du fel 3 gånger på Hardcore så dör du. Det kräver liksom ingen finess eller kompetens utan går enbart ut på tur, och jag avskyr det. Sånt är bara ett irriterande spelmoment som gör att man tappar lusten att fortsätta spela, vilket jag också gjorde.

När fisken dyker så håller du bara in vänster eller höger riktining på korset eller tangenbordet, jag har fått känslan av att höger fungerar varje gång, du kan börja med det innan fisken ens kommit upp. Då hoppar fisken över dig varje gång, man hinner även slänga ett spjut i fisken om man är snabb. När fisken kommer mot dig så är det ju busenkelt att bara slänga ett spjut i huvudet så dyker den framför båten.
Citera
2023-06-06, 14:33
  #134
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hur är segmentet efter sista bossen i remaken? Där man måste parera saker in absurdum åkande på en jävla jetski.
Citera
2023-07-06, 16:16
  #135
Medlem
XtraXs avatar
Hah riktigt fräckt.

John Wick in Resident evil 4.

https://youtu.be/gHMnUeTRQl8
Citera
2023-09-04, 01:54
  #136
Medlem
ruttenfimps avatar
Nu blir jag riktigt sne. Fick inte achievementet "Minimalist" av nån skum anledning. Körde frugalist och silent stranger samtidigt så det var inte en speciellt rolig genomgång. Råkade kasta en flash jag hade i inventory av misstag men stängde av spelet direkt o ladda om, kan det ha varit det? Minimalist innebär att man enbart klarar ut spelet med enbart pistol och kniv, inga nades heller. Pallar fan inte spela igenom det två gånger till. Ska köra en S+ på professionell och det vill jag gärna inte göra med enbart pistol, blir nog svårt.

Sen är det nya achievements på listan som inte går att samla eller hittar något om de så jag antar att det är en DLC på väg. Det är ju kul men FÖR FAN vad frustrerande. Steam har något irriterande att man måste ha DLC's för att kunna 100%a spelen vilket inte xbox och ps har.

Iaf någon som vet nått om DLC?
Citera
2023-09-04, 03:41
  #137
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Hah riktigt fräckt.

John Wick in Resident evil 4.

https://youtu.be/gHMnUeTRQl8

Rolig edit, då vet man vem HUNK är då.
Citera
2023-09-18, 22:49
  #138
Medlem
Elementarts avatar
Resident Evil 4 Separate Ways: https://www.youtube.com/watch?v=nHCK6Cbn3UM
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback