Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-03, 16:50
  #4657
Medlem
Hej! Jag och två stycken kompisar har startat en fps klan och kommer att börja med att göra commentaries på youtube om diverse fps-spel, vi är amatörer men vi har viljan.

Jag skulle vilja ha en typ ''klan-bild''. Bilden ska vara fps inspirerad, vi spelar för det mesta Call of Duty 2 eller Call of Duty: Modern Warfare 2 så helst något i den stilen (inget cs-blajj). På bilden ska det vara 3 stycken soldater som representerar oss tre som klanledare. Våra nicknames är

''snowflakez*Yum''
''snowflakez*Kapkiller''
''snowflakez*CJ''

Och ja, ''snowflakez*'' är själva klannamnet, stjärnan representerar en snöflinga (duh?!) och vill gärna ha bilden lite åt det hållet, snöflinge-inspirerad. Kanske jag har lite många krav men men. Hoppas det är någon som är villig att ta åt sig uppgiften.
Citera
2010-11-03, 21:07
  #4658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durlol
Hej! Jag och två stycken kompisar har startat en fps klan och kommer att börja med att göra commentaries på youtube om diverse fps-spel, vi är amatörer men vi har viljan.

Jag skulle vilja ha en typ ''klan-bild''. Bilden ska vara fps inspirerad, vi spelar för det mesta Call of Duty 2 eller Call of Duty: Modern Warfare 2 så helst något i den stilen (inget cs-blajj). På bilden ska det vara 3 stycken soldater som representerar oss tre som klanledare. Våra nicknames är

''snowflakez*Yum''
''snowflakez*Kapkiller''
''snowflakez*CJ''

Och ja, ''snowflakez*'' är själva klannamnet, stjärnan representerar en snöflinga (duh?!) och vill gärna ha bilden lite åt det hållet, snöflinge-inspirerad. Kanske jag har lite många krav men men. Hoppas det är någon som är villig att ta åt sig uppgiften.


Kanske har lite många krav?
Jag skulle vilja påstå att det är lättare att veta var du är ute efter när du skriver så utförligt, jämfört med någon som skriver. "Jag har startat ett UF företag kan någon göra en logga till mig?"
Anyways, du är mer ute efter en signatur till ett forum, alltså den typen på bild?
Citera
2010-11-03, 22:13
  #4659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindblowing
Kanske har lite många krav?
Jag skulle vilja påstå att det är lättare att veta var du är ute efter när du skriver så utförligt, jämfört med någon som skriver. "Jag har startat ett UF företag kan någon göra en logga till mig?"
Anyways, du är mer ute efter en signatur till ett forum, alltså den typen på bild?
Nja, inte en signatur direkt, en typ ''klanbild'' som går att användas på många sätt. Jag kanske har lite för många krav!
Citera
2010-11-03, 22:14
  #4660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindblowing
Kanske har lite många krav?
Jag skulle vilja påstå att det är lättare att veta var du är ute efter när du skriver så utförligt, jämfört med någon som skriver. "Jag har startat ett UF företag kan någon göra en logga till mig?"
Anyways, du är mer ute efter en signatur till ett forum, alltså den typen på bild?
Men det behöver ju inte vara EXAKT så som jag beskrev, det viktigaste är väl att få med oss 3 och våra nicknames.
Citera
2010-11-04, 00:34
  #4661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durlol
Nja, inte en signatur direkt, en typ ''klanbild'' som går att användas på många sätt. Jag kanske har lite för många krav!.
Citat:
Ursprungligen postat av durlol
Men det behöver ju inte vara EXAKT så som jag beskrev, det viktigaste är väl att få med oss 3 och våra nicknames.

Tycker absolut inte att du har för många krav, bättre för mycket än för lite och dessutom skulle det ju vara upp till mig vad jag ville följa anyways.

Men alright, vad hade du tänkt dig för format?
Citera
2010-11-04, 00:39
  #4662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindblowing
Tycker absolut inte att du har för många krav, bättre för mycket än för lite och dessutom skulle det ju vara upp till mig vad jag ville följa anyways.

Men alright, vad hade du tänkt dig för format?
Inte för litet bara så blir det bra.

Edit: Oj, läste fel! Jpeg blir bra? Bestäm du! Jag är inte så insatt, haha
Citera
2010-11-04, 15:06
  #4663
Medlem
MRs avatar
Någon som vill hjälpa med en logga?
Tänker ha ett E (som i Emil) och L (som i Laura), som tillsammans bildar ett härta.
Funderat på att rotera E.et horizontal så det blir som en 3:a
Sedan lyckas stoppa ihop dom så det bildas ett hjärta, men så att man ändå ser att det är ett L och ett E eller liknande.
Någon som kan hjälpa skissa upp detta? :s
Citera
2010-11-04, 20:25
  #4664
Medlem
sydhs avatar
Tjena!

Jag har lite problem med en logo jag håller på med. Den är helt färdig men grejen är den att jag bara vill ha själva logon och inte det vita runt.
När jag gjorde den i Photoshop så var det bara logon som syntes, jag hade tagit bort bakgrundslagret, och hade inga andra lager utom logon.
Hur gör jag för att få bort detta när jag sparar ner som .jpg osv, eller vad kan jag ha gjort för fel?
Citera
2010-11-04, 20:26
  #4665
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Tjena!

Jag har lite problem med en logo jag håller på med. Den är helt färdig men grejen är den att jag bara vill ha själva logon och inte det vita runt.
När jag gjorde den i Photoshop så var det bara logon som syntes, jag hade tagit bort bakgrundslagret, och hade inga andra lager utom logon.
Hur gör jag för att få bort detta när jag sparar ner som .jpg osv, eller vad kan jag ha gjort för fel?

Sparar du en frilagd logotyp som JPG så bildas det automatiskt ett vitt område runt objektet. Spara bilden som PNG/PSD istället.
Citera
2010-11-04, 20:34
  #4666
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Sparar du en frilagd logotyp som JPG så bildas det automatiskt ett vitt område runt objektet. Spara bilden som PNG/PSD istället.

Aha! Tackar
Citera
2010-11-05, 00:36
  #4667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Sparar du en frilagd logotyp som JPG så bildas det automatiskt ett vitt område runt objektet. Spara bilden som PNG/PSD istället.

Varför PSD? Det kan man ju inte använda som bild på det viset, men absolut skulle jag rekomendera att behålla psd filen... annars är bästa att göra loggan i illustrator och vectorgrafik och spara i EPS-format så kan du använda loggan rätt långt... men ja det beror ju på hur seriös man är
Citera
2010-11-05, 09:10
  #4668
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindblowing
Varför PSD? Det kan man ju inte använda som bild på det viset, men absolut skulle jag rekomendera att behålla psd filen... annars är bästa att göra loggan i illustrator och vectorgrafik och spara i EPS-format så kan du använda loggan rätt långt... men ja det beror ju på hur seriös man är

Jag håller med dig om att det är bäst att göra loggor i objektgrafik, i exempelvis Illustrator, men om han nu redan gjort en logga i Photoshop som han vill trycka, så är det inget fel att spara som PSD. Alla layoutprogram idag kan montera PSD-filer utan problem (ja, även QuarkXpress).

För framtiden är det dock bra om han gör om sin logga i Illustrator, helt klart. Däremot är EPS-formatet på väg att försvinna i trycksammanhang (har inte utvecklats på många år), och många ersätter det med PDF-formatet, eller faktiskt AI-formatet i många fall, eftersom det numer är "PDF-kompatibelt". EPS-formatet har dessutom dåligt stöd för färghantering.

De enda tillfällen när man blir tvungen att spara objektgrafik i EPS-format är om man skall skicka filen till någon som sitter i en väldigt gammal version av QuarkXpress, eller om man skall göra en fasadskylt, och firman som skall skära ut den sitter med ett gammalt system som inte klarar något annat än EPS.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback