• 1
  • 2
2020-04-11, 10:57
Medlem
vinpetrols avatar
https://www.expressen.se/gt/kvinna-k...re-pa-sjukhus/

Citat:
– De har då haft en vårdsökande på sjukhuset som ska avvisas. Då angriper hon väktaren med en kniv, säger Magnus Nordqvist, vakthavande befäl vid polisen i region Väst.

Kvinnan är i 30-årsåldern.

Enligt Niklas Claesson, kommunikationschef på NU-sjukvården, skulle patienten eskorteras ut från akutmottagningen då händelsen inträffade.

...

Väktaren fick inga allvarliga skador, men har vårdats för sina skador.

...

Spår har säkrats på plats och kvinnan har gripits av polis. Hon misstänks nu för mordförsök alternativt dråp.

Nån som vet nåt mer?
Citera
2020-04-11, 11:44
Medlem
Kvinna i 30-års åldern gick omkring med kniv på sjukhuset.

- Trädgårdsmästare?
- Slaktare?
- Kirurg?
- Konditor?

Eller vad tror ni?
Citera
2020-04-11, 12:44
Medlem
Pandalina4s avatar
Gissar på narkoman eller psykiskt sjuk.
Ville nog få ta ett Corona test.
Citera
2020-04-11, 13:47
Medlem
Cannibalizations avatar
Paranoid person som kände sig trängd?
Citera
2020-04-11, 21:13
Medlem
Lalle46s avatar
Psykisk ohälsa eller droger?
Kniv bör alla kvinnor ha på sig i dagens Sverige. Hon använde den på fel person dock, därför tror jag på droger
Citera
2020-04-12, 01:24
Medlem
Kan den nya regeln om antal anhöriga till den sjuka spela in ? Eller va hon en sådan som åker och # akuten och ta selfi. Allt för uppmärksamhet. Troligen en missbrukare eller rejält psyksjuk .
Citera
2020-04-12, 21:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Häktad för försök till mord. Hon säger sig inte minnas något vilket antyder på att det är en pundare. Är man psyksjuk blir man ju inte avvisad på det sättet. Utan sannolikt påverkad.

Citat:
Den 30-åriga vårdsökande kvinnan skulle avvisas från akutmottagningen då hon gick till knivattack mot en väktare.

Nu har hon häktats på sannolika skäl misstänkt för försök till mord.
https://www.expressen.se/gt/kvinna-h...k-mot-vaktare/
Citera
2020-04-12, 21:59
Medlem
kommer nog bli en allt vanligare syn.. Många kommer bli kränkta för dom inte får göra några tester.. ey.. jagg ha coronna jävla svennefitta .. testa mig annars knullar jag din mamma..
Citera
2020-04-14, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
Nån som vet nåt mer?

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Häktad för försök till mord. Hon säger sig inte minnas något vilket antyder på att det är en pundare. Är man psyksjuk blir man ju inte avvisad på det sättet. Utan sannolikt påverkad.

Vänersborgs TR B 1020-20

Citat:
Åklagaren utvecklar sin talan i enlighet med häktningspromemorian, aktbil. 2, samt tillägger i huvudsak att målsägandena och sjukhuspersonal i allt väsentligt berättat om att NN då hon skulle avvisas från sjukhuset gått till våldsamt angrepp och huggit ett flertal gånger mot en av ordningsvakterna med en medhavd kniv och även sprejat med en medhavd sprej.

Tidigare domar: se BRU, aktbil. 3. Åklagaren upplyser att NN är åtalad vid Vänersborgs tingsrätt för ett
dussintal brott av liknande slag riktat nästan uteslutande mot vårdpersonal
.

Advokaten upplyser att NN lider av en allvarlig psykisk störning och står under LPT-vård, men att denna hittills bedrivits i öppenvård.

Arabiskt efternamn, jag gissar libanes men är inte säker. Förnamnet skulle kunna vara finskt eller svenskt.
Citera
2020-05-01, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Vänersborgs TR B 1020-20

Arabiskt efternamn, jag gissar libanes men är inte säker. Förnamnet skulle kunna vara finskt eller svenskt.

Vad heter hon?
Citera
2020-05-01, 03:13
Medlem
Duriens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Psykisk ohälsa eller droger?
Kniv bör alla kvinnor ha på sig i dagens Sverige. Hon använde den på fel person dock, därför tror jag på droger
Jaha, och varför i helvete då?
Det låter ju mer som om du är i behov av att bära hjälm.....dygnet runt
Citera
2020-05-01, 11:39
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durien
Jaha, och varför i helvete då?
Det låter ju mer som om du är i behov av att bära hjälm.....dygnet runt
Mår du inte bra?
Citera