Citat:
Ja det låter på honom som att han har daglig kontakt med diverse sommarjobbande rekryterare och alkoholiserade systemutvecklare. Dock tror jag inte riktigt så är fallet, utan om man lyssnar länge nog så märker man att det är några få personer och händelser som IN2 ältar om och om igen och får det att låta som något vanligt förekommande.Det är en ganska bra fråga, Zoomfront.
För någon som inte kan få jobb eller knappt en intervju så verkar IngetNick2 ha ett väldigt brett nätverk där han har regelbunden kontakt med rekryterare, klasskamrater som fått anställning, etc och ofta har ett färdigt svar från dessa att servera när diskussion uppstår.
Jag kan inte bevisa att han ljuger om detta, så den här gången gör jag inget sånt påstående. Jag kan bara säga att jag ställer mig något tveksam till sanningshalten i det IN2 skriver om detta.
För någon som inte kan få jobb eller knappt en intervju så verkar IngetNick2 ha ett väldigt brett nätverk där han har regelbunden kontakt med rekryterare, klasskamrater som fått anställning, etc och ofta har ett färdigt svar från dessa att servera när diskussion uppstår.Jag kan inte bevisa att han ljuger om detta, så den här gången gör jag inget sånt påstående. Jag kan bara säga att jag ställer mig något tveksam till sanningshalten i det IN2 skriver om detta.
Sedan är jag faktiskt inte säker på om han medvetet ljuger eller om det är så att han bara har väldiga problem att tolka sociala interaktioner och helt enkelt tolkar det mesta fel.
Ibland får jag känslan av att IN2 varit med om en fullt normal intervju där rekryteraren t.ex frågat "åhå, jag ser att du läst Teknisk fysisk. Berätta lite om varför du valde den utbildningen då du söker ett jobb som webbutvecklare?" Men IN2 tolkat det som att rekryteraren sagt "din utbildning är värdelöst, det enda som är värt något är systemvetenskap ".
Eller att en rekryterare sagt "för detta jobb söker vi tyvärr en kandidat med lite mer arbetslivserfarenhet än vad du har ", vilket IN2 tolkat som "alla företag i hela Sverige kräver 5 års arbetslivserfarenhet ".