2020-04-10, 07:28
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Vissa ser äldre ut, vissa yngre. Hade en kille i min klass som blev flint när han var 17. Ska jag starta en tråd om honom?
Behövs ej då det är väldokumenterat hur höga testosteronhalter leder till flint.
Citera
2020-04-10, 09:11
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
De är inte speciellt intresserad av tjejmode, fixat hår och smink,
utan har hellre kvar sin stil från mellanstadiet.Med ofixat hår, osminkat ansikte.
Smink gör ju att tjejer kan se betydligt äldre ut, även tajta kroppsnära kläder påverkar.
Asexualitet kan hänga med in i vuxen ålder hos autister.

Här tror jag att du satte det, vår kollektiva bild av hur en 16-17-årig tjej ska se ut är väl ändå som den är eftersom vi är vana vid att de i den åldern redan sminkat sig i flera år och ofta ser äldre ut. Jag tror att om vi tar Greta och jämför henne med 100 osminkade och ofixade tjejer i hennes ålder så kommer hon se lika gammal ut som de flesta, möjligtvis kommer hon se ett år yngre ut än många men idag ser hon ju ut som en tolvåring jämfört med andra i hennes ålder och det måste bero på mode, smink och kläder
Citera
2020-04-10, 09:47
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skymmer
Varför ser Greta Thunberg så mycket yngre ut än sina (17) år?

Detta inlägg har inget som helst intresse för att håna eller ifrågasätta någonting för Greta eller hennes åtaganten.

Jag är bara geniunt intresserad hur en sådan flicka/kvinna kan se så mycket ”yngre” ut rent biologiskt.
??🤷‍♂️

Och vad som kan vara orsaken till detta rent biologiskt.

Är det p.g.a Autismspektrat?/Aspberger?
Är det därför man får ett mer
”barnsligt utseende”?
Kan det vara ”Klinefelters Syndrom”
som är boven i dramat?🤷‍♂️
Eller kanske ”Kallmann Syndrom”?
Är det nån slags brist på någon hormon eller liknande?

Att hon uttalat sig om att hon
har eller haft ätstörningar gör det ännu mer komplicerat..😥😳

Ja, jag bryr mig.
Och undrar hur hon mår.😳

Jag är försiktig med att uttala mig om enskilda individer. Dock vet jag att en pojke i parallell-klassen i grundskolan aldrig kom upp i puberteten (av någon anledning), och han förblev pojke hela livet.
Citera
2020-04-10, 09:52
Medlem
sfrges avatar
När jag gick nian fanns det killar där som hade skägg. Det fanns faktiskt dom som kunde gå på bolaget och handla för att dom såg så mycket äldre ut.
Själv var jag tvungen att legitimera mig fram till 24-25 års åldern i alla fall när jag handlade sprit.
Folk ser olika ut. Är det en nackdel att se yngre ut en man är? Tycker man det så kan man ju börja med crystal meth eller nått så hinner åldern snabbt ikapp.
Citera
2020-04-10, 10:05
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Intressant tråd. Greta har varken bröst eller något feminint ansikte.. Även hennes utstrålning är helt i avsaknad av femininitet. Det får mig att undra om läggning. Hon är väl knappast hetero, så antingen lesbisk eller asexuell. Kanske har hon östrogen brist? Någon form av hormon eller kemisk substans brist lär hon ha hursomhelst.

Även om hon är underutvecklad på många plan så skall hon vara välfungerande i skolbänken vad jag har hört. Ofta kallades väl personer efterblivna om dom hade inlärningsproblem?
Ja. Den hormonella bristen kommer med näringsbrist hon får av vegankost. Det ser inte ut som hon har kommit in i puberteten på grund av detta.
Citera
2020-04-10, 13:28
Medlem
Fanndiss avatar
Jag har på något vis retat mig på hur folk hela tiden säger att "Greta är ett barn, hon skall gå i skolan".
Man är inte skolpliktig när man är 17 år, och knappast ett "barn" heller. Jag gick inte i skolan när jag var 17, jag hade börjat jobba på en verkstad.

Folk som fortfarande säger att hon är ett barn och skall gå i skolan, de måste helt enkelt tro att hon är mycket yngre? Jag kan erkänna att jag själv trodde det i början, men av nyfikenhet kollade jag enkelt upp att hon var född i januari 2003.
Föreställ er om 17-åriga Greta Thunberg hade sett ut typ som Bianca Ingrosso. Både till kroppsform, frisyr och klädstil. Då hade nog betydlig färre personer kört med hon är ett barn och skall gå i skolan".
Citera
2020-04-10, 13:34
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanndis
Jag har på något vis retat mig på hur folk hela tiden säger att "Greta är ett barn, hon skall gå i skolan".
Man är inte skolpliktig när man är 17 år, och knappast ett "barn" heller. Jag gick inte i skolan när jag var 17, jag hade börjat jobba på en verkstad.

Folk som fortfarande säger att hon är ett barn och skall gå i skolan, de måste helt enkelt tro att hon är mycket yngre? Jag kan erkänna att jag själv trodde det i början, men av nyfikenhet kollade jag enkelt upp att hon var född i januari 2003.
Föreställ er om 17-åriga Greta Thunberg hade sett ut typ som Bianca Ingrosso. Både till kroppsform, frisyr och klädstil. Då hade nog betydlig färre personer kört med hon är ett barn och skall gå i skolan".

Och hon hade fått betydligt färre likes och sympatier också. Gissa varför Tredje Riket körde med barn och unga flickor i lägre tonåren med blonda flätor som utförde hjältedåd i sina propagandafilmer och propagandatavlor?

Jo - därför att det är välbeprövat och fungerar mycket bra till att väcka sympati hos den dumma fårskocken - inte minst hos kvinnor som är känslostyrda. "Men de har ju en ung liten flicka - symbolen för oskuldsfullhet - som omslagsbild - då kan de givetvis enbart vilja gott och allas välstånd!!"
Citera
2020-04-10, 13:42
Medlem
Fanndiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och hon hade fått betydligt färre likes och sympatier också. Gissa varför Tredje Riket körde med barn och unga flickor i lägre tonåren med blonda flätor som utförde hjältedåd i sina propagandafilmer och propagandatavlor?

Jo - därför att det är välbeprövat och fungerar mycket bra till att väcka sympati hos den dumma fårskocken - inte minst hos kvinnor som är känslostyrda. "Men de har ju en ung liten flicka - symbolen för oskuldsfullhet - som omslagsbild - då kan de givetvis enbart vilja gott och allas välstånd!!"
Det är intressant, och ganska logiskt när du säger det.
Men samtidigt känns det också som att hennes unga utseende är enkelt att använda som vapen mot henne. Det är lättare att bli tagen på allvar med ett vuxnare utseende.
Citera
2020-04-10, 15:24
Medlem
Mongoprofetens avatar
Det handlar om en blandning av autism, fetal alcohol syndrome samt dålig kost som bidrar till undernäring (veganism).
Citera
2020-04-10, 16:20
Medlem
piggypiggys avatar
hon har sett ut som elva år länge.
kanske fått hormoner för att skjuta upp puberteten. barn som upptäckt att dom är födda i fel kropp.
könsstympning med plastikkirurgi kanske följer.
Citera
2020-04-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
ju mindre ansiktet rör sig, desto mindre rynkor
utvecklas.

Du får gärna visa någon källa till det påståendet...
Citera
2020-04-10, 18:51
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skymmer
Varför ser Greta Thunberg så mycket yngre ut än sina (17) år?

Detta inlägg har inget som helst intresse för att håna eller ifrågasätta någonting för Greta eller hennes åtaganten.

Jag är bara geniunt intresserad hur en sådan flicka/kvinna kan se så mycket ”yngre” ut rent biologiskt.
??🤷‍♂️

Och vad som kan vara orsaken till detta rent biologiskt.

Är det p.g.a Autismspektrat?/Aspberger?
Är det därför man får ett mer
”barnsligt utseende”?
Kan det vara ”Klinefelters Syndrom”
som är boven i dramat?🤷‍♂️
Eller kanske ”Kallmann Syndrom”?
Är det nån slags brist på någon hormon eller liknande?

Att hon uttalat sig om att hon
har eller haft ätstörningar gör det ännu mer komplicerat..😥😳

Ja, jag bryr mig.
Och undrar hur hon mår.😳

Får lite dutting vibbar kanske utvecklingsstörd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in