• 2
  • 3
2020-04-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Ja men ta den fajten då om du inte har något bättre för dig din jävla pajas. Allt det kommer resultera i är ett nej från kundtjänst och ett nej från ditt närmaste kontor.

Oj, här har vi någon som verkar ta det väldigt personligt, kanske en Skatteverket-kundtjänst-anställd som drömmer om att få säga NEJ över telefonen

Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det finns ett utmärkt etablerat system för att hantera kontanta inbetalningar; banker och andra privata aktörer. Att staten skulle bygga upp en egen parallell kontanthantering på servicekontoren med vakter och rånrisk är verkligen inte i medborgarnas intresse utan vore ett extremt slöseri med våra skattepengar.

Vad gäller utbetalningar finns kontoinsättning eller utbetalningsavi att välja emellan. Känns som tillräckligt med alternativ.

Brukar de ha vakter på kronofogden pga rånrisken när folk kommer in med kassar fulla av kontanter? Brukar inte dessa myndigheter t.o.m dela lokaler tillsammans med typ Försäkringskassan på mindre orter? Så det känns som ett riktigt icke-problem, för i praktiken är det få personer som kommer betala med kontanter så det blir inget som drar till sig kriminellas uppmärksamhet.
Citera
2020-04-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Behöver TS absolut betala in sin kvarskatt kontant, kan han göra detta på exempelvis ett FOREX-kontor. Givetvis mot fet avgift.

Beror ju på vilka slags kontanter man har, läser man på Forex hemsida tar de tex inte emot minnesmynt trots att dessa är legala betalningsmedel. Vilket är helt okej eftersom de är en privat verksamhet.
Citera
2020-04-09, 21:31
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Beror ju på vilka slags kontanter man har, läser man på Forex hemsida tar de tex inte emot minnesmynt trots att dessa är legala betalningsmedel. Vilket är helt okej eftersom de är en privat verksamhet.

Tänker du betala in kvarskatten i gamla ettöringar eller?
(Ettöringar är stämplade/präglade med "tre kronor".. Hehe.. Precis som silver och guld.)

Nåja, de flesta av oss har vuxit förbi mig när jag var tonåring och betalade min "dåvarande" kvarskatt kontant med öres-mynt, jag har också "vuxit upp" sedan den tiden.. (Vet inte)

-Men det var fan kul! (Skatteverket vid "Feskekörka" runt 1985)..
"Staten fick en hel skottkärra full!"

Vi hade det som "projekt" på den tiden, mina kompisar och jag..
-Möjligen berodde det på detta att staten la ner idén att ta emot kontanter..
Citera
2020-04-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Oj, här har vi någon som verkar ta det väldigt personligt, kanske en Skatteverket-kundtjänst-anställd som drömmer om att få säga NEJ över telefonen

Brukar de ha vakter på kronofogden pga rånrisken när folk kommer in med kassar fulla av kontanter? Brukar inte dessa myndigheter t.o.m dela lokaler tillsammans med typ Försäkringskassan på mindre orter? Så det känns som ett riktigt icke-problem, för i praktiken är det få personer som kommer betala med kontanter så det blir inget som drar till sig kriminellas uppmärksamhet.

Det kanske var en överskattning av risken men jag vidhåller att det vore ett slöseri med skattepengar att införa kontanthantering på servicekontoren.
Citera
2020-04-10, 00:13
Medlem
Christopher.s avatar
Du får låta kvarskatten förfalla till kronofogden och sedan betala kronofogden med kontanter.
Citera
2020-04-10, 01:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det kanske var en överskattning av risken men jag vidhåller att det vore ett slöseri med skattepengar att införa kontanthantering på servicekontoren.

Utfärdar "staten" ("staten") så kallade "pengar" ska givetvis staten också ta emot de "så kallade pengarna". Något annat skulle vara dumt och närmast liknas med "Pengö".

Mer om "pengö här!"

"Pengö" är egentligen ett "skojigt projekt"
Senast redigerad av kraftfoder 2020-04-10 kl. 01:13.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in