Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-09, 01:36
  #1
Medlem
LulzSecs avatar
Hej. Har köpt en bil för knappt en månad sen som jag tröttna på jätte snabbt.

Bilen köpte jag för 120k , tog den på kredit så totalt blir det 130k med räntor o avgift o skit.

2014 årsmodell rullat 3000 bara.


Ska jag sälja den nu o förlora en massa med en gång ? Eller ska jag ha den kvar tills åtminstone den har rullat 10 tusen och sen köpa något bättre eller vad tycker ni?

Det är inget fel med den den krånglar inte och ör i bra skick och ekonomisk. Skatten är också billig.

Den blev tråkigt jävligt snabbt bara.
Citera
2020-04-09, 02:04
  #2
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Sälj den nu.
Det måste få kosta att ligga på topp.
Citera
2020-04-09, 02:09
  #3
Medlem
Vilken bil är det?
Citera
2020-04-09, 02:34
  #4
Medlem
Pilletants avatar
Finns ingen garanti på den så sälj den bara. Förlora pengar gör du i vilket fall ta den lärdomen med dig till nästa gång du ska köpa en bil.
Citera
2020-04-09, 08:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LulzSec
Hej. Har köpt en bil för knappt en månad sen som jag tröttna på jätte snabbt.

Bilen köpte jag för 120k , tog den på kredit så totalt blir det 130k med räntor o avgift o skit.

2014 årsmodell rullat 3000 bara.


Ska jag sälja den nu o förlora en massa med en gång ? Eller ska jag ha den kvar tills åtminstone den har rullat 10 tusen och sen köpa något bättre eller vad tycker ni?

Det är inget fel med den den krånglar inte och ör i bra skick och ekonomisk. Skatten är också billig.

Den blev tråkigt jävligt snabbt bara.

Tja, det är märkligt detta fenomen, med folk som inte vågar ta egna beslut utan ska fråga vad andra tycker om så än det mest banala....

Nåväl, du har alltså redan tröttnat på bilen säger du...?
Fundera då på detta.....
Vill du fortsätta att köra en bil du redan på kort tid tröttnat på, i 7000 mil till....? Vilket torde bli flera år till....? Där har du nog svaret.....

Du får alltså göra ditt eget val, och acceptera de konsekvenser de för med sig, ekonomiskt eller mentalt....
Citera
2020-04-09, 08:13
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LulzSec
Hej. Har köpt en bil för knappt en månad sen som jag tröttna på jätte snabbt.

Bilen köpte jag för 120k , tog den på kredit så totalt blir det 130k med räntor o avgift o skit.

2014 årsmodell rullat 3000 bara.


Ska jag sälja den nu o förlora en massa med en gång ? Eller ska jag ha den kvar tills åtminstone den har rullat 10 tusen och sen köpa något bättre eller vad tycker ni?

Det är inget fel med den den krånglar inte och ör i bra skick och ekonomisk. Skatten är också billig.

Den blev tråkigt jävligt snabbt bara.

Hur mycket kostar sådan bil NY?

Vad skulle du vilja ha för bil istället?
Citera
2020-04-09, 08:32
  #7
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LulzSec
Hej. Har köpt en bil för knappt en månad sen som jag tröttna på jätte snabbt.

Bilen köpte jag för 120k , tog den på kredit så totalt blir det 130k med räntor o avgift o skit.

2014 årsmodell rullat 3000 bara.


Ska jag sälja den nu o förlora en massa med en gång ? Eller ska jag ha den kvar tills åtminstone den har rullat 10 tusen och sen köpa något bättre eller vad tycker ni?

Det är inget fel med den den krånglar inte och ör i bra skick och ekonomisk. Skatten är också billig.

Den blev tråkigt jävligt snabbt bara.

Och du är säker på att nästa bil du köper kommer vara jättekul då. En bil tar dig från A - > B och ska rulla dit utan problem på vägen.
En viktig fråga är vad du har för bil nu och vilken bil du vill ha som du tror är roligare.
Citera
2020-04-09, 09:16
  #8
Medlem
LulzSecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Och du är säker på att nästa bil du köper kommer vara jättekul då. En bil tar dig från A - > B och ska rulla dit utan problem på vägen.
En viktig fråga är vad du har för bil nu och vilken bil du vill ha som du tror är roligare.


En golf 1.2 bluemotion. Väldigt basic.

Jag hade en saab 9-3 2004 innan och den var 1000 gång roligare o köra ..
Citera
2020-04-09, 09:28
  #9
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LulzSec
En golf 1.2 bluemotion. Väldigt basic.

Jag hade en saab 9-3 2004 innan och den var 1000 gång roligare o köra ..
Jag blir nyfiken?
Vad skiljer "roligheten" åt.

Har du typ 7?
Golfen är normalt en trivsam bil att köra.

Vad var saaben bättre på? Ax och toppfart? Väghållning har jag svårt att tro en tio år äldre bil var bättre på.
Citera
2020-04-09, 09:30
  #10
Medlem
LulzSecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag blir nyfiken?
Vad skiljer "roligheten" åt.

Har du typ 7?
Golfen är normalt en trivsam bil att köra.

Vad var saaben bättre på? Ax och toppfart? Väghållning har jag svårt att tro en tio år äldre bil var bättre på.

Saaben hade roligare interior , axade mycket snabbare och var mycket mer stabil på vägen.
Citera
2020-04-09, 10:00
  #11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LulzSec
En golf 1.2 bluemotion. Väldigt basic.

Jag hade en saab 9-3 2004 innan och den var 1000 gång roligare o köra ..

Om du nu ville ha en rolig bil från början så undrar jag hur du tänkte när du köper en 1,2l motor i bilen. Kommer man upp i storlek typ Golf så bör man satsa på minst 1,6l skulle jag säga. Du får ofta också lite mer utrustning i en sån bil då förstagångsköparen ofta lagt till några paket. Att köpa snik av allt blir aldrig kul.

Ska också tilläggas att Volkswagen inte bygger några roliga bilar (det finns undantag men då kostar de där efter) men är ok att ta sig från A -> B.
Citera
2020-04-09, 12:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LulzSec
En golf 1.2 bluemotion. Väldigt basic.

Jag hade en saab 9-3 2004 innan och den var 1000 gång roligare o köra ..
Köpte du på distans utan att provköra?
Är väl allmänt känt att alla VAG-bilar, förutom att varad dyra och driftosäkra med dyra delar, även är lika roliga att köra som att fotografera i en kolkällare utan blixt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback