Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-08, 16:45
  #13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Detta är mig redan bekant, men det skadar väl inte att du påtalar det igen.

Gott!

Man kan inte säga det för ofta. Jag blev upplyst framför allt via FB skulle jag vilja säga.
Citera
2020-04-08, 16:52
  #14
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Gott!

Man kan inte säga det för ofta. Jag blev upplyst framför allt via FB skulle jag vilja säga.

Själv fick jag läsa om kulturmarxismen och Frankfurtskolan i en lärobok inom humaniora på Stockholms Universitet. Det är ganska märkligt att vissa försöker framställa dessa företeelsers historiska betydelse som något slags nazistisk paranoia.
__________________
Senast redigerad av Mjäll 2020-04-08 kl. 16:55.
Citera
2020-04-08, 16:56
  #15
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag har svårt att se hur någon ska kunna presentera ett vettigt försvar för det.

Ett mycket tydligt symptom på att feminism står i motsättning till samhällets intressen.


Jag kan.

Män behöver klara ett visst antal armhävningar för att visa att dom är i god form.

Kvinnor behöver klara ett visst antal armhävningar för att visa att dom är i god form.

Att sen kvinnor inte orkar lika många repetitioner som männen är irrelevant eftersom det inte är det som är syftet med testet. Det är ingen tävling.
Citera
2020-04-08, 17:53
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Jag kan.

Män behöver klara ett visst antal armhävningar för att visa att dom är i god form.

Kvinnor behöver klara ett visst antal armhävningar för att visa att dom är i god form.

Att sen kvinnor inte orkar lika många repetitioner som männen är irrelevant eftersom det inte är det som är syftet med testet. Det är ingen tävling.

Syftet med testerna är att i största möjliga mån utröna individens förmåga att möta de utmaningar yrket kan tänkas bringa. Det har absolut ingenting med 'god form' att göra. Det är förankrat å utreding för förmåga och kompetens för uppgiften.
Citera
2020-04-08, 17:58
  #17
Medlem
Jenny9s avatar
Och jag som trodde de rekryterade livvakter från specialförband och liknande, inte från allmänheten. De kanske bara lägger ut ansökningarna för att de måste, finns väl inga kvinnliga livvakter i Sverige. Ligger inte i kvinnans natur att offra sig för kändispuckon och politikerpack.
Citera
2020-04-08, 19:40
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och jag som trodde de rekryterade livvakter från specialförband och liknande, inte från allmänheten. De kanske bara lägger ut ansökningarna för att de måste, finns väl inga kvinnliga livvakter i Sverige. Ligger inte i kvinnans natur att offra sig för kändispuckon och politikerpack.

Klart det finns kvinnliga livvakter, finns till och med kvinnliga brandmän samt kvinnor i specialförbanden.
Men det handlar förmodligen inte om några genomsnittskvinnor.
Citera
2020-04-08, 19:43
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och jag som trodde de rekryterade livvakter från specialförband och liknande, inte från allmänheten. De kanske bara lägger ut ansökningarna för att de måste, finns väl inga kvinnliga livvakter i Sverige. Ligger inte i kvinnans natur att offra sig för kändispuckon och politikerpack.

Nä, tror det handlar om kvotering bara, och det är nog inte så bra alla gånger. Tror inte att just "livvakt" är tjänsten som kvinnor (som grupp) är så intreserade av. Blir ju extra besvärligt om de överlag har för klena nypor för att hantera sitt tjänstevapen (nyare är dock på gång, så om några år så)

Men det finns nog gott om passande tjänster för kvinnor inom säkerhetspolisen, Sara här verkar trivas.
https://www.sakerhetspolisen.se/om-s...aren-sara.html
Citera
2020-04-08, 20:45
  #20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2020-04-12, 07:36
  #21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det framkom ju tidigare att staten rekryterade unga kvinnor till BRÅ, inte för att de är kompetenta, utan för att de sväljer vad som helst och är duktiga på att ljuga för folket i statens tjänst. I det aktuella fallet om invandrares överrepresentation i kriminalitet. Så för några månader sedan startade jag en tråd angående detta:

(FB) Feministkvoterade unga kvinnor anställs som lydiga lögnare till våra myndigheter

Samma sak verkar gälla mainstream media. Titta på de kvinnliga krönikörerna. Glöm heller inte vilka som stod i frontlinjen för att fimpa yttrandefriheten, och som ville ha någon form av klimatdiktatur. Kvinnliga flumakademiker. Eller vilka som gapat högst till massinvandringens favör. Det var av dessa skäl jag startade tråd "Framtidens diktator och fascist är en ung och självrättfärdig kvinna".

(FB) Framtidens diktator och fascist är en ung och självrättfärdig kvinna

Så det är ingen tvekan att unga och inkompetenta kvinnor erbjuds en karriär på bekostnad av mer kompetenta män, just för att de är lydiga små lögnerskor, som låter sig nyttjas som nyttiga idioter. Ingen vetenskaplig eller personlig integritet överhuvudtaget. När den stora lögnen (TM) rullas upp så kommer vi att få se många unga kvinnliga tappade ansikten och många förstöra yrkeskarriärer.

Politiseringen av våra myndigheter är livsfarlig, vilket nu visar sig i kristider. Må dessa politruker och de som rekryterar dem ställas inför skranket en dag!

En TS som är saklig med tydliga konkreta exempel sabbar du med en massa antaganden och egna påhitt om lögnerskor och liknande.
Det du jiddrar om här är dina egna vanföreställningar om saker och ting, medan TS om säpo faktiskt har belägg. Det är idiotiskt att sänka kraven för någon.
Citera
2020-04-12, 17:51
  #22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
En TS som är saklig med tydliga konkreta exempel sabbar du med en massa antaganden och egna påhitt om lögnerskor och liknande.
Det du jiddrar om här är dina egna vanföreställningar om saker och ting, medan TS om säpo faktiskt har belägg. Det är idiotiskt att sänka kraven för någon.

Egna påhitt? Det här bygger intervjuer av anställda på myndigheten BRÅ som forskare vid Linköpings universitet har utfört. SÄPO och MSB uppvisar ju samma tendenser av att vara gravt ideologiserade och politiserade myndigheter, vilket ju är ytterst allvarligt i en demokrati.

Citat:
I intervjuer med före detta anställda framkommer en strävan att rekrytera medarbetare som har goda förutsättningar att fungera som lydiga handläggare på en myndighet, framför personer som anammat en forskarroll.

[...]

... finns ett önskemål om att anställa "unga tjejer" som är lättstyrda, framför "självständiga forskare, docenter och professorer", eftersom "det är svårare att handskas med kompetenta personer som inte vill bli styrda". (Intervju FE9, september, 2019).
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2020-04-12 kl. 17:55.
Citera
2020-04-22, 20:12
  #23
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvanonymtkonto
I rekryteringen för SÄPO:s livvakter verkar det som att kraven för kvinnor är lägre än för männen.


Som kvinnlig Agent, är det betydligt viktigare att du besitter social intelligens och ett fördelaktigt utseende. Du ska ju skugga objektet med såväl bil, allmänfordon och till fots. Då gäller det att inte vara en ful hagga som beter sig efterhängset på ett manligt objekt.

Sverige brukar ha ovanligt snygga kvinnliga poliser, så det är en ynnest att bli skuggad av dom.
Citera
2021-04-07, 00:56
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvanonymtkonto
I rekryteringen för SÄPO:s livvakter verkar det som att kraven för kvinnor är lägre än för männen.

Bland träningstipsen inför rekryteringen står bland annat följande om armhävningar: Riktvärden: män bör klara 50 repetitioner, kvinnor bör klara 25 repetitioner.

En repetition av en armhävning är väl samma sak som att säga "en armhävning"?

https://www.sakerhetspolisen.se/pers...ningstips.html

Vore trevligt att sticka ihjäl några Säpo-kvinnor och män också för den delen. Då skulle man bli hyllad på kåken för alla tjänstemän är ju neutrala dvs kvittar om det är en man eller kvinna som man mördar. För ingen brottsling gillar ju dem, tjänstemän alltså. Dom åker ju runt och sliter sönder tapeter och råpar lacken på folks bilar, på fullmakt. Så dräp ihjäl dem, så slipper man råka ut mer för sådan skit mer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback