Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-07, 17:56
  #1
Medlem
Jag hade felanmält. Det kom någon och titta på felet. Han sa att han kanske hade det i bilen. Han dök aldrig upp mer.

Där jag bodde förut brukar dom ringa innan dom kommer. Det gjorde inte dom här. Så jag kan inte ringa reparatören.

Min fråga är om dessa har några fasta arbetstider (typ 8-16)? Vill inte sitta här och vänta.. Behöver laga mat, duscha etc.
Citera
2020-04-07, 17:59
  #2
Avstängd
NoSponkNoFonks avatar
Lämna dörren öppen, skriv en lapp att du tvagar dig.
Citera
2020-04-07, 18:00
  #3
Medlem
japp. 8-16 är tiderna där jag bodde iaf
Citera
2020-04-07, 18:03
  #4
Avstängd
NoSponkNoFonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
japp. 8-16 är tiderna där jag bodde iaf

Hantverkarjävlar kan komma när som helst Från 6 på morgonen till 20 på kvällen.
Citera
2020-04-07, 18:16
  #5
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Beror på felet och hantverkaren. 24/7 får jag hjälp i min hyresrätt om det är akut, annars är det 7-17 dom kan komma och dom ringer före. Kommunalt bolag.
Citera
2020-04-07, 18:30
  #6
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livstids
Jag hade felanmält. Det kom någon och titta på felet. Han sa att han kanske hade det i bilen. Han dök aldrig upp mer.

Där jag bodde förut brukar dom ringa innan dom kommer. Det gjorde inte dom här. Så jag kan inte ringa reparatören.

Min fråga är om dessa har några fasta arbetstider (typ 8-16)? Vill inte sitta här och vänta.. Behöver laga mat, duscha etc.

Knepigt att han inte kom tillbaka. Vad är felet om du varken kan laga mat eller duscha? Annars får du ringa ett jour nr om det är akut.

Såg nu att du behövde laga mat och duscha så jag förmodar att det inte var det som är felet🥴
Citera
2020-04-07, 19:39
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livstids
Jag hade felanmält. Det kom någon och titta på felet. Han sa att han kanske hade det i bilen. Han dök aldrig upp mer.

Där jag bodde förut brukar dom ringa innan dom kommer. Det gjorde inte dom här. Så jag kan inte ringa reparatören.

Min fråga är om dessa har några fasta arbetstider (typ 8-16)? Vill inte sitta här och vänta.. Behöver laga mat, duscha etc.

7 - 16 är normal hantverkartid.
Citera
2020-04-07, 21:12
  #8
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Ett bergsäkert sätt att få hantverkarna att dyka upp är att sätta sig och skita eller ta en dusch. Då kommer dom genast och bankar på dörren.
Citera
2020-04-07, 21:14
  #9
Medlem
Såvida det inte är ett akut fel som kräver jourarbete kommer hantverkaren under normala arbetstider. Dvs mellan 7-16.

Har du tur ringer hantverkaren innan. Men räkna inte med det.
Citera
2020-04-09, 20:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Såvida det inte är ett akut fel som kräver jourarbete kommer hantverkaren under normala arbetstider. Dvs mellan 7-16.

Har du tur ringer hantverkaren innan. Men räkna inte med det.

Ofta ringer de dagen innan "De kommer imorgon någon gång på förmiddagen". Sen ringer de på dörren klockan 7 och när man vaknar och öppnar säger de "Sa de inte att vi skulle komma?"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback