2020-04-07, 06:33
Bannlyst
Jag har har ingen koll p det hr, fr skmmas lite men vad betyder egentligen siffrorna som str markerat i bltt?

Kod:
194 395 kronor 

Ngon vnlig mnniska som kan frklara?
Citera
2020-04-07, 06:59
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSponkNoFonk
Jag har har ingen koll p det hr, fr skmmas lite men vad betyder egentligen siffrorna som str markerat i bltt?

Kod:
194 395 kronor 

Ngon vnlig mnniska som kan frklara?

Med tanke p beloppet frmodar jag att det r ditt totala saldo vid rsskiftet frra ret?

Avtalspension funkar s att fr varje tusenlapp du tjnar stter arbetsgivaren in 4.5%, 45 kronor hos FORA, du vljer/har valt vilket fretag som skall frvalta din avtalspension och FORA stter drefter in pengarna dr med litet avdrag fr administration.

Tjnar du riktigt bra stiger avsttningen till 30%, grnsen man mste n upp till fr det gr runt 500k.
Citera
2020-04-07, 07:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Med tanke p beloppet frmodar jag att det r ditt totala saldo vid rsskiftet frra ret?

Avtalspension funkar s att fr varje tusenlapp du tjnar stter arbetsgivaren in 4.5%, 45 kronor hos FORA, du vljer/har valt vilket fretag som skall frvalta din avtalspension och FORA stter drefter in pengarna dr med litet avdrag fr administration.

Tjnar du riktigt bra stiger avsttningen till 30%, grnsen man mste n upp till fr det gr runt 500k.

Blev inte s mycket klokare, jag tjnar en slant.

jsses, r inte ens halvvgs
Citera
2020-04-07, 07:06
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSponkNoFonk
Blev inte s mycket klokare, jag tjnar en slant.

jsses, r inte ens halvvgs

D behver du bara tnka tjnat 1000 kr, d stter arbetsgivaren av 45 kr till avtalspensionen.

Det r viktigt att du kollar upp vad du valt/ftt in pengarna i dock!

Frr var utgngslget fr ickevljare en traditionell frskring hos AMF, jag rekommenderar istllet alternativet fondfrskring d du troligen r ung? D fr du sjlv vlja vilka fonder du sedan vill ha pengarna i. Du kan logga in hos FORA med bankid och se vad du har i dagslget och ven byta om du vill!

Edit: Om du inte r gift/sambo eller har barn s skippa efterlevandeskydd, det snker annars din framtida pension.
Senast redigerad av sucuk 2020-04-07 kl. 07:11.
Citera
2020-04-07, 07:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
D behver du bara tnka tjnat 1000 kr, d stter arbetsgivaren av 45 kr till avtalspensionen.

Det r viktigt att du kollar upp vad du valt/ftt in pengarna i dock!

Frr var utgngslget fr ickevljare en traditionell frskring hos AMF, jag rekommenderar istllet alternativet fondfrskring d du troligen r ung? D fr du sjlv vlja vilka fonder du sedan vill ha pengarna i. Du kan logga in hos FORA med bankid och se vad du har i dagslget och ven byta!

Ok tack. Jag r idiot p siffror .. fr be syrran kolla p det hr.
Citera
2020-04-07, 10:40
Medlem
Det r ju inte skert att dessa pengar r de enda heller.

Byter man jobb och branch s kan man f en ny avtalsfrskring. D ligger pengarna kvar i det gamla men de nya pengarna gr till den nya avtalsfrskringen.

Jag tror jag har 3 olika tjnstepensioner.
Citera
2020-04-07, 17:45
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det r ju inte skert att dessa pengar r de enda heller.

Byter man jobb och branch s kan man f en ny avtalsfrskring. D ligger pengarna kvar i det gamla men de nya pengarna gr till den nya avtalsfrskringen.

Jag tror jag har 3 olika tjnstepensioner.

Jag har en med 104kr i, minskat varje r pga avgifter 🤣

(Var anstlld i en dag p ett stlle fr ett udda-jobb)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in