Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-07, 05:01
  #1
Medlem
Tjena på er, tog 600mg Lyrica och 200mg tramadol igår kväll , undrar om jag kan ta en till Lyrica och tram nu eller är det farligt?

Väger 65kg och är 180 lång.
2020-04-07, 05:13
  #2
Medlem
Ja det är farligt. Det borde du redan veta.

Så det skiter väl du i, du lyssnar väl bara om någon säger vad du vill höra?

Tragiskt. Och du borde skämmas som uppsåtligen belastar sjukvården i dessa tider.

Jag förstår att du har missbruksproblem, men det är ingen ursäkt. Jag har tagit mig ur det. Det finns massvis folk som har det extremt mycket värre än vad du har det just nu. Och det skiter du i för du vill bli hög. Fyfan.
__________________
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-04-07 kl. 05:18.
2020-04-07, 05:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Ja det är farligt. Det borde du redan veta.

Så det skiter väl du i, du lyssnar väl bara om någon säger vad du vill höra?

Tragiskt. Och du borde skämmas som uppsåtligen belastar sjukvården i dessa tider.

På vilket sätt har jag belastat den, är du sne i skallen eller?
Har du ens läst mitt inlägg hahaha
2020-04-07, 05:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saziie
På vilket sätt har jag belastat den, är du sne i skallen eller?
Har du ens läst mitt inlägg hahaha
Är du dum i huvudet eller?

Du gör en självmordcocktail, tar en del, och sen frågar här om du kan ta mer.

Det är bra att du frågar här först (innan du tar ännu mer), men att du ens sitter med en självmordacocktail är provocerande.
__________________
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-04-07 kl. 05:42.
2020-04-07, 05:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Är du dum i huvudet eller?

Du gör en självmordcocktail, tar en del, och sen frågar här om du kan ta mer.

Men svara som en människa istället, på vilket sätt är det farligt?
Jag visste verkligen inte att det var farligt, kan du förklara?
2020-04-07, 05:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saziie
Men svara som en människa istället, på vilket sätt är det farligt?
Jag visste verkligen inte att det var farligt, kan du förklara?
Haha men herregud, hur kan du ens ha fått tag i det och inte fått höra att opioider och centraldämpande läkemedel orsakar andningsdepression?

Det är liksom den absolut vanligaste dödsorsaken bland missbrukare.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Andningsdepression

https://www.drugs.com/drug-interacti...71-2221-0.html

Citat:
Ursprungligen postat av Consumer
Major
/.../
cause central nervous system depression such as pregabalin can lead to serious side effects including respiratory distress, coma, and even death

Citat:
Ursprungligen postat av Professional
Major
/.../
increase the risk of opioid overdose and serious adverse effects such as profound sedation, respiratory depression, syncope, and death due to potentially additive depressant effects on the central nervous system.

/.../

who received opioid analgesics for non-cancer pain /.../ found that concomitant gabapentin exposure was associated with a 49% higher risk of death from an opioid overdose after adjustment for potential confounders including opioid dose.

/.../

Moreover, moderate-dose /.../ and high-dose /.../ gabapentin use was associated with a nearly 60% increase in the odds of opioid-related death compared to no concomitant gabapentin use
__________________
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-04-07 kl. 06:16.
2020-04-07, 05:47
  #7
Medlem
Opioiderna slår ut/förhindrar din andningsreflex genom att förhindra kroppens förmåga att upptäcka koldioxidhalterna i blodet. Och de centraldämpande förstärker effekten ytterligare, samt förhindrar hjärnans kommunikation med musklerna (som behövs för andning)

Läs på innan du stoppar i dig saker tack. Jag har flera (mycket pålästa) vänner som dött av det där. Vi behöver inte mer lidande i världen, så bespar både dig själv och de runtom dig det.


INB4: "Men jag har ju överlevt X en gång! Alltså kan man garanterat inte dö av X!"

Jo, din kropp hanterar vad du konsumerat olika varje gång, den mår olika bra från dag till dag och små saker som hur du ligger och sover m.m. påverkar också.


Så läs på innan, och lita inte på vad andra höga svamlar fram utan att kolla upp det själv; Kom ihåg att du kommer endast att höra från de som överlevt X. Du kommer aldrig att höra från de som inte överlevt X.


Du kan även få permanenta mycket allvarliga hjärnskador från eventuell syrebrist vid andningsdepression. Tänk dig en CP-skada. De är ofta orsakade av syrebrist (oftast vid födseln, men syre behövs i alla åldrar)
__________________
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-04-07 kl. 06:01.
2020-04-07, 06:04
  #8
Medlem
Tripportreats avatar
Båda dessa droger sänker kramptröskeln, vilket innebär att risken för krampanfall ökar.

Välj bättre droger än tramadol, bara det i sig självt är ett jäkla rävgift. Att ta det i russyfte är heldumt då riskerna är större än välmåendet.

//Tripportreat
2020-04-07, 06:36
  #9
Medlem
mr.aidss avatar
Beror ju lite på din tolerans såklart men rent generellt borde du överleva.
Men som tidigare nämnts finns det risk för både krampanfall och andningsdepression, har dock tagit mycket större doser av båda preparaten vid ett par tillfälle.

Men inget som rekommenderas direkt.
2020-04-07, 07:48
  #10
Medlem
W.Smiths avatar
Skippa trammet, det är som redan nämnts en riktigt vidrig drog. Bara folk som är helt indragna i skiten som inte kan se hur dåligt tram är. Du blir stukad så det räcker på lykan, rök istället om du vill boosta mer?
2020-04-07, 10:39
  #11
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Kan Jag blanda det här? (frågor om samtidiga intag av olika droger) /låst

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback