Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-05, 23:14
  #1
Medlem
Hej jag är ute efter en systemkamera. Jag vill ta väldigt bra bilder och ha på tinder. Jag kommer vilja ha ett stativ också och kunna ta bilder på mig själv. Vilken systemkamera och stativ rekommenderar ni? Jag vill ha bilderna ska bli väldigt bra men det ska ändå vara rimliga priser
Citera
2020-04-05, 23:26
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej jag är ute efter en systemkamera. Jag vill ta väldigt bra bilder och ha på tinder. Jag kommer vilja ha ett stativ också och kunna ta bilder på mig själv. Vilken systemkamera och stativ rekommenderar ni? Jag vill ha bilderna ska bli väldigt bra men det ska ändå vara rimliga priser

Inget, absolut inget, av det du skriver kräver en systemkamera.

Utrustningen betyder i princip inget, din egna kunskap betyder allt.

Köp ett stativ till din mobil och en vettig reflexskärm. Klart.

(Men vad vet jag, jag har bara frilansat inom foto i snart 40 år. )
Citera
2020-04-06, 06:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej jag är ute efter en systemkamera. Jag vill ta väldigt bra bilder och ha på tinder. Jag kommer vilja ha ett stativ också och kunna ta bilder på mig själv. Vilken systemkamera och stativ rekommenderar ni? Jag vill ha bilderna ska bli väldigt bra men det ska ändå vara rimliga priser
Helt rätt med mobilkamera, ett bra bildbehandlingsprogram, photoshop ger dig möjligheten att designa bilderna som du vill ha dem. Kamerahysterin med storformatare och superlinser är enbart konsumtionshets.
Finns massor med filmer om hur du arbetar med photoshop, lita på dina ögon!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback