Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-05, 00:46
  #1
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposte...pa-polishuset/

Citat:
Strax före klockan 23 fick polisen ett larm från en uppringare som hörde hur rutor krossades på polishuset i Broby i Östra Göinge kommun.

...fyra eller fem rutor ha krossats med en tegelsten

Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-04-05, 00:57
  #2
Avstängd
Slovenianbeers avatar
Varför krossades rutorna?
Citera
2020-04-05, 01:14
  #3
Medlem
Med en tegelsten eller flera? Har de sådana där okrossbara fönster på stationen?
Citera
2020-04-05, 01:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 65547063
Med en tegelsten eller flera? Har de sådana där okrossbara fönster på stationen?

Min gissning är att det rör sig om flera tegelstenar även om polisrapporten hävdar motsatsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...-ostra-goinge/

Citat:
04 april 22:55, Skadegörelse, Östra göinge

Tegelstenar kastade mot polishuset, Broby.

Uppringare larmar om att man hör rutor krossas på polishuset. Flera polispatruller skickas till platsen. Enligt de första uppgifterna ska 4-5 rutor ha krossats med en tegelsten.
Citera
2020-04-05, 06:16
  #5
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Min gissning är att det rör sig om flera tegelstenar även om polisrapporten hävdar motsatsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...-ostra-goinge/

Förstår du inte svenska?
De menar inte att det enbart kastades en tegelsten. De beskrev vad föremålet var - en tegelsten.

Är där inga poliser i polishuset? Eller var där enbart dialogpoliser i huset som inte vågade sig ut?
Citera
2020-04-05, 07:14
  #6
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Förstår du inte svenska?
De menar inte att det enbart kastades en tegelsten. De beskrev vad föremålet var - en tegelsten.

Är där inga poliser i polishuset? Eller var där enbart dialogpoliser i huset som inte vågade sig ut?
Den polisstationen är inte bemannat 24/7 utan har öppet ett par dagar i veckan (om jag inte har helt fel för mig)..

Liten ort som före massinvandringen inte hade behov av annat.
Citera
2020-04-05, 07:31
  #7
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Den polisstationen är inte bemannat 24/7 utan har öppet ett par dagar i veckan (om jag inte har helt fel för mig)..

Liten ort som före massinvandringen inte hade behov av annat.

Så klart.
Behovet av poliser och bemannade polisstationer har ökat markant.
Citera
2020-04-05, 12:37
  #8
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Så klart.
Behovet av poliser och bemannade polisstationer har ökat markant.
Ja det är nya tider nu jämfört med när en annan växte upp. Poliserna som patrullerade i byn där jag växte upp största bekymmer var trimmade mopeder & a-traktorer samt enstaka sommarhus-inbrott (utförda av törstiga tonåringar som letade alkohol).
Men för att återgå till topic så handlar detta säkert om uttråkade ungdomar utan riktning & mål med livet(?)....
Och det kan lika gärna vara etniskt svenska skitungar som det kan vara invandrade sådan, gissar på det senare dock men kan absolut ha fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback