Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-04-09, 17:30
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Du har provat en del alltså. Egentligen tycker jag inte neuroleptika har en plats alls för att behandla sömnproblem. Det är lika dåligt för hälsan som sömnbristen i sig.
Du har inte tänkt att lamotriginet är vad som ger sömnproblem?
Sömnbrist är tortyr och det är så jävla sjukt att man ska behöva lida på detta sätt. Andra tar sömnen för givet och sover 8 h utan uppvak varje natt.
Vad enkelt livet hade varit. Jag var och nosade lite på det ett tag för inte länge sedan. Började arbeta igen och träningen gick bra. Byggde muskler som fan.
Jag var helt i extas över att jag sov 7-9 h djupt med nåt ynka uppvak. Det började ske under en längre nofap-streak. Det var som om hjärnan vilade och slappnade av.
Men sen ville flickvännen jag älskade över allt annat och hade köpt en ring till varit otrogen bakom min rygg. Ljugit om massa saker i flera år. Jag borde blivit förbannad och bett henne dra åt helvete men jag kunde inte hantera situationen alls. Det var då allt började rasa, pga en otrogen hora. Kommer aldrig förlåta mig för att jag förstörde allt pga henne.

Lamotriginet kan vara en orsak förut när jag tog den morgon & kväll, Nu tar jag den bara på morgonen, om det hjälper är för tidigt att säga. Lamotrigin äter jag pga. jag får många svackor. En sak jag har märkt av Lamotrigin är att jag har slutat att överanalyserat saker eller händelser vilket hjälper mycket för mig under dagarna och får mer energi. Men kan bero på att jag har lagt om min livsstill också. Jobbigt att inte ha facit vilket som hjälper för vad.

Jobb+träning+bra kost+Minimal med stress är säkert nyckeln för god sömn för många. Jag tror själv på att mina sömnproblem har kommit pga. tagit för mycket psykofarmaka och lugnade under senaste 10åren.

Jobbigt med det som hände med din flickvän och att du åter fick sömnproblemet åter då.

Edit:
Någon som vet om Great Earth Super Magnesium 375 mg Är ett bra magnesium att ta på kvällen?
Finns ju hur många olika magnesium som helst där ute. Kör med denna: https://tinyurl.se/2lv
__________________
Senast redigerad av 1303 2020-04-09 kl. 17:33. Anledning: Tillägg
Citera
2020-04-28, 22:16
  #50
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Hur går det för dig? En bubblare: Betablockerare i form av Inderal.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback