Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-04, 11:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTulip
En sak som jag noterat genom åren (ganska många yrkesverksamma år vid det här laget...) är att de som kompletterar sin gymnasieutbildning och skaffar sig en högskoleutbildning lite senare i livet mycket sällan håller måttet som jurister, ekonomer eller vad det nu handlar om. Känner även till läkare med den historiken som varit veritabla katastrofer. Det finns förmodligen undantag, men de har jag inte stött på.
Att byta yrkesbana, att skaffa sig ytterligare en akademisk examen till exempel, brukar tyda på kreativitet, mod att ifrågasätta sig själv och sin omgivning, brukar vara positivt!

Så folk som vidareutbildar sig senare i livet är katastrofer? Det är din slutsats? Som Anders Borg?

Jag tycker de största katastroferna är UNGA på arbetsledande position eller typ Sara, 24 år som blev HR-ansvarig straight från skolan som anställer katastrof efter katastrof och inte förstår varför det blir så, persolighetstestet som ska visa på alla 16-personligheterna ska ju fungera enligt Sara. Nej det är fel på personalen så Sara kopplar in en beteendevetare istället.
Citera
2020-04-04, 13:44
  #14
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Jag skulle nog vara beredd på att tippa att de är intelligentare än genomsnittet av befolkningen. Jag kan inte ge något slags konkret bevis på det, utan det är en slags sammanlagd bedömning utifrån vad jag vet från forskning relaterat till intelligens, personlig erfarenhet av intelligenta personer, personer som har sadlat om m.m.

Samtidigt säger väl ovanstående inte så mycket generaliserande i övrigt om profilen hos den gruppen. I den mån den nu har en profil, vill säga.

Det stämmer nog, dom flesta anställda vad jag sett under mina år är mestadels zombier, de sitter år ut och år in och bara gillar läget, har många ggr undrat vad som är fel på dom som inte har några mål i livet utan bara gör allt för tryggheten som ändå är falsk när det väl kommer till kritan.

Jag byter jobb i genomsnitt mellan 1-2 år för att få ombyte, oftast är inte arbetsgivarna ärliga med vad jobbet egentligen handlar om, det märks när man jobbat några månader, ser en tendens idag att många företag ljuger starkt för att dom inte får tag på folk anställa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback