Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-04, 19:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag gav ett exempel där en polis hade skadat fordonet.
Dög inte det exemplet?

Det jag finner märkligt i historien är att både front o ruta är trasiga.
Som att man kört på något.

Polisen gillar ju det här med kameraövervakning.
Varför har de inte kroppskamera på den enskilde polismannen samt kameror i bilen som alltid är igång?
Teslas bilar har kameror, varför kan inte polisen ha likadana?

Om man krockar så våldsamt att framruta och grill går sönder så lär motorhuven vara rätt kvaddad också. Tror det är ganska enkelt för polisens tekniker att avgöra ifall en bil är krockad eller söndersparkad. Tror faktiskt det är ganska enkelt till och med för gemene man.
Citera
2020-04-04, 23:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag gav ett exempel där en polis hade skadat fordonet.
Dög inte det exemplet?

Det jag finner märkligt i historien är att både front o ruta är trasiga.
Som att man kört på något.

Polisen gillar ju det här med kameraövervakning.
Varför har de inte kroppskamera på den enskilde polismannen samt kameror i bilen som alltid är igång?
Teslas bilar har kameror, varför kan inte polisen ha likadana?

Nä, det exemplet var inte en obevakad polisbil.

Alla poliser har kroppskameror. Tror du allmänheten får se dessa inspelningar? Agerar poliserna vårdslöst så väntar repressalier.
Citera
2020-04-05, 10:07
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Nä, det exemplet var inte en obevakad polisbil.

Alla poliser har kroppskameror. Tror du allmänheten får se dessa inspelningar? Agerar poliserna vårdslöst så väntar repressalier.

Nej, det var ju en polisman som körde fordonet. Hur skall jag kunna ange ett exempel där en polisman skadar bilen samtidigt som bilen är obevakad?

Alla poliser har inte kroppskameror. Vad kommer du med för dravel.
De flesta poliser har inte kroppskameror. Jag tror faktiskt aldrig jag har sett en polis med en kroppskamera.

De flesta poliser som agerar vårdslöst kommer undan utan konsekvenser eller repressalier överhuvudtaget.
Titta bara på polisen Jörgen eller vad han hette som mördade två människor på öppen gata o ändå slapp undan.
Citera
2020-04-05, 11:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffopolisen
Om man krockar så våldsamt att framruta och grill går sönder så lär motorhuven vara rätt kvaddad också. Tror det är ganska enkelt för polisens tekniker att avgöra ifall en bil är krockad eller söndersparkad. Tror faktiskt det är ganska enkelt till och med för gemene man.

Om man nu ens gör sådan utredning eller om man bara lagar det som är trasigt, utan värderingar.
Nu var som sagt det jag skrev en hypotes.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback