Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-28, 03:30
  #13
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Blev sjuk igår och vill söka nu direkt så jag inte glömmer. Är inne på försäkringskassans hemsida men det är luddigt. Har du en direkt länk till vart man ansöker om karensersättningen?

Ingen av dessa innehåller ansökan om karensersättning.
SJUK -> Underflikar:

AKTIVITETSERSÄTTNING OCH SJUKERSÄTTNING
BEHÅLLA ERSÄTTNING VID UTLANDSVISTELSE
ERSÄTTNING FÖR RESOR
Lämna försäkran om arbetsresor Nr 7373
HÖGRISKSKYDD
SJUKANMÄLAN
SJUKLÖNEGARANTI
SJUKPENNING
SMITTBÄRARPENNING
ÄNDRAD INKOMST
Stor humor att du helt enkelt antog att ersättningen heter "karensersättning", trots att det inte finns någon information någonstans från varken Regeringen eller Försäkringskassan, som indikerar det.
Citera
2020-08-29, 15:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Stor humor att du helt enkelt antog att ersättningen heter "karensersättning", trots att det inte finns någon information någonstans från varken Regeringen eller Försäkringskassan, som indikerar det.

Stor humor i att du kommenterar en sak som inte ens gäller längre. Dessutom heter det karensersättning eller omvänt "ersättning för karens", hur vida du vill vrida och vända på det så är det ren asperberger isåfall. Jag fick min ersättning runt maj? och den var otroligt låg vid tillfället. Man spyr på staten hur de hanterade detta, framförallt kring samarbeten med försäkringskassan och alla de som fortfarande går utan ersättning.
__________________
Senast redigerad av fonzen 2020-08-29 kl. 15:07.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback