Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-01, 20:37
  #1
Medlem
Citat:
CHRISTINA ERIKSSON: Flashback som ett svart trassligt nystan genom hela mordrättegången

Under rättegången i Hjärstamordet får flera vittnen frågan om de är aktiva på internetforumet Flashback och skriver i Lena Wesström-tråden. Det är de, eller iallafall har de varit det. De berättar om alias de skriver under, ibland har de flera olika konton. Andra hävdar bestämt att de bara varit inne och tittat men ansett att det var osmakligt och snabbt lämnat forumet.
...
Jag har följt tråden under de här två åren sedan mordet skedde. Ibland har jag sagt till mig själv att inte gå in där en gång till. Vissa spekulationer har varit så gräsliga att jag inte velat läsa. Men där finns också saker som vi haft nytta av. Vi har fått reda på detaljer som vi sedan kunnat kolla upp och fått bekräftade. På så sätt går det inte att komma ifrån att det finns en symbios mellan gammelmedia och de relativt mer nyetablerade internetforumen.
...
”För segt och för långsamt, varför berättar ni inte mer", menar Flashbackföljarna samtidigt som de stjäl vår direktrapportering och lägger ut den i sitt eget forum. Vilket formellt sett ett brott mot upphovsrätten.
https://www.na.se/artikel/christina-...ordrattegangen
https://archive.vn/tf0p2

Så Christina Eriksson medger att hon själv hittar "saker vi haft nytta av" på Flashback, men fortsätter direkt att kritisera Flashback för att lägga upp det som de mordåtalare säger, för att hon anser att hon själv har upphovsrätten till vad som sägs i rättegången.

Nu har Christina och de andra i mordcircusen ännu en tråd att läsa.
Citera
2020-04-01, 22:42
  #2
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Jag har följt tråden under de här två åren sedan mordet skedde. Ibland har jag sagt till mig själv att inte gå in där en gång till. Vissa spekulationer har varit så gräsliga att jag inte velat läsa. Men där finns också saker som vi haft nytta av. Vi har fått reda på detaljer som vi sedan kunnat kolla upp och fått bekräftade. På så sätt går det inte att komma ifrån att det finns en symbios mellan gammelmedia och de relativt mer nyetablerade internetforumen.

Patetiskt skrivet. Klassisk person som hankar sig fram utefter vad som kan tänkas vara acceptabelt i samhället. Alltför ofta verkar de ju nå någonstans tyvärr. Brasklappar om hur gräsliga saker som skrivit. För vissa människor betyder integritet ingenting utan allt handlar bara om den egna karriären och hur man upplevs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback