Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-03-31, 21:37
  #1
Medlem
nobbenss avatar
Har ni någon att rekommendera

Eller ska jag köpa en sk padda?

Den ska vara snabb - får man en för 10 eller måste den kosta 20k?

Vad kostar en juste padda?

Bra och lätt tangentbord ska det vara - spelar inga spel - så det behövs inte tänkas på
Citera
2020-03-31, 21:42
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Har ni någon att rekommendera

Eller ska jag köpa en sk padda?

Den ska vara snabb - får man en för 10 eller måste den kosta 20k?

Vad kostar en juste padda?

Bra och lätt tangentbord ska det vara - spelar inga spel - så det behövs inte tänkas på

Storlek?
Citera
2020-03-31, 21:43
  #3
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Storlek?
ja 14 " blir väl lagom
Citera
2020-03-31, 21:53
  #4
Medlem
Avriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Har ni någon att rekommendera

Eller ska jag köpa en sk padda?

Den ska vara snabb - får man en för 10 eller måste den kosta 20k?

Vad kostar en juste padda?

Bra och lätt tangentbord ska det vara - spelar inga spel - så det behövs inte tänkas på

https://global.techradar.com/sv-se/news/basta-laptop
Citera
2020-03-31, 22:10
  #5
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avrile
https://global.techradar.com/sv-se/news/basta-laptop
Ja där fanns det en hel del - fast vid närmare eftertanke så kanske jag vill ha en lite större skärm 20 tum kanske
Citera
2020-03-31, 22:26
  #6
Medlem
Jag har en del XPS 9570, om jag minns rätt. Inte den med OLED alltså, utan den äldre versionen från 2018.

Den e riktigt bra. Men några extremt dryga varnings-lampor.

1. Space-tangenten sitter lite ”till vänster”. Den funkar således inte alltid. Jag har seriöst börjat träna på att bli vänsterhänt bara pga detta. Använder jag högra tummen för space så kommer cirka 20% av alla meningar att blisåhär. Inget space alltså.

2. Högtalarna är helt värdelösa. Trodde jag inte skulle behöva klaga på för en laptop för 14-15 lax. Men alltså dom är helt värdelösa. Dels för att dom sitter på undersidan, men även om jag vinklar datorn upp så hör jag ändå inte.

3. Webbkameran har up-skirt vinkel. Den sitter inte ovanför skärmen som alla andra normala datorer, den sitter under skärmen så att har du konferenser så kommer alla se rakt upp under kjolen på dig om du är tjej. Upp i näsborrarna och dubbelhakan är konstant där. Jag blev mobbad som ”cartman” i typ ett helt år pga dell computers lilla fittkamera.

4. Detta får bli en bonuspunkt, men enligt internet så blir datorn överhettad om man spelar spel. Jag kan ha märkt detta, fläkten går igång riktigt ordentligt när jag provat flight simulator. Men jag spelar inte datorspel, jag har xbox om jag vill spela så att jag vet inte exakt hur dålig dell är ang överhettning.

—-
Annars? Annars är det en riktigt bra dator. Microsofts svar på MacBook skulle jag säga. Gedigen byggkvalitet, (den har den där metallen du vet och Inge plastig sörja), det blir inga fettfläckar eller svettfläckar oavsett hur länge du använder den. Min ser ut som ny trots snart 1 års dagligt användande.

Skärmen är ”infinity edge”, så dom har alltså fått plats med en 15 tum skärm i en 13 tums dator. Så den ser extremt sexig ut, och får plats i ryggsäcken + att du får en riktigt stor skärm för en laptop. Jag har t.ex använt för att programmera, då delar jag upp skärmen i 2 segment, så halva skärmen har kommandotolken och andra halvan har browsern där jag ser resultatet av koden.

Köper du denna dock, så köp den nyare årsmodellen. Kolla upp också om mina klagomål blivit fixade innan du köper. Sitter webbkameran rätt, funkar space tangenten, och kan du se på en film utan att behöva plugga in en bluetoothhögtalare. De e topp 3 klagomål som hade fått mig att seriöst överväga att köpa en annan dator.

Och justja, tangentbordet är porr. (Förutom spacetangenten). Ljudet, känslan, konstruktionen. Det känns riktigt bra att skriva på.
__________________
Senast redigerad av fr0g 2020-03-31 kl. 22:31.
Citera
2020-03-31, 22:28
  #7
Medlem
Lenovo
Citera
2020-03-31, 22:53
  #8
Medlem
Trenbologneses avatar
Jag har haft denna i ett litet tag nu, är väldigt nöjd.
Asus tuf gaming 15.6" , i7-8750H, GTX 1050ti, 32gb ram

https://powerpcmall.com/products/201...dmi-windows-10
__________________
Senast redigerad av Trenbolognese 2020-03-31 kl. 22:56.
Citera
2020-03-31, 22:59
  #9
Medlem
Entekopps avatar
Vänta tills Ryzen 4000 serien etableras på marknaden. De är på utrullning nu. Kolla test av Ryzen 4900HS på Linus Tech Tips så förstår du vad jag menar.
Citera
2020-03-31, 23:25
  #10
Medlem
Jofs avatar
Nästan all köper macbook nuförtiden. För att den är praktisk. Virusfri.
Klart inget för en som vill ha kunna meka med sin dator.
Men hur många vill det - nu för tiden.
Citera
2020-03-31, 23:50
  #11
Medlem
Avriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Ja där fanns det en hel del - fast vid närmare eftertanke så kanske jag vill ha en lite större skärm 20 tum kanske
Varför inte en 100"....du vet "den som söker den finner".
Lycka till.
Citera
2020-04-01, 00:15
  #12
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avrile
Varför inte en 100"....du vet "den som söker den finner".
Lycka till.
Så dålig syn har jag inte det var efter att jag talat med min son och han kommenterade: "Varför inte en större då du ser lite dåligt ibland". Sagt å gjort efter att ha mätt upp köksbordet så fick jag plats med en tjuga men inte mer. Jo jag behöver nog en så pass stor så jag slipper högsta textstorlek och 125% zoom

eller finns den inte?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback