2020-03-31, 15:38
Medlem
Hej

Jag har kluckande avlopp, men inget direkt stopp i avloppet. Det rinner ner fritt, men bubblar nt kopist nr man spolar eller lter strre mngder vatten rinna ner. Bde golvbrunn och alla rr rena, krkar kollade.

Jag hyr en stuga p en tomt, vars avlopp r sammankopplat med huset bredvid. Tvvningshus som ingen bor i sen en dryg mnad.. Min frga r: Kan en uttorkad vattenls i huvudbyggnaden pverka mina rr och avlopp i stugan?

Som sagt avloppen r sammankopplade med huvudbyggnaden
Citera
2020-03-31, 15:51
Medlem
2560ps avatar
Uttorkade vattenls tror jag inte p, men dremot ttt i rren ngonstans. Hnder hr hemma d och s, slamsugaren fr komma och spola rent.
Citera
2020-03-31, 15:57
Medlem
glajarns avatar
Du har garanterat stopp ngonstans annars skulle det inte klucka s dr. Har haft det det ljudet flera gnger och d har det varit stopp ngonstans inte helt stopp drav att man fr ljude. Har slutat nr rren r rensade.
Citera
2020-03-31, 16:01
Medlem
Turbomachines avatar
Blir s innan det blir stopp i rren d vattnet har svrt att rinna undan.
Bsta sttet r att anvnda vakuum att rensa rren med, skaffa en sdan hr: https://www.expondo.se/msw-renspump-...4aAkpoEALw_wcB
Citera
2020-03-31, 16:10
Medlem
torrenttobbes avatar
Om det r ett hus p landet s kan man helt enkelt ha tagit en lite mindre rrdimension nr man gjorde avloppet.

Ingen id att oroa dig fre du har ftt ett stopp om det har gtt bra shr lngt
Citera
2020-03-31, 16:29
Medlem
r det stopp i avluftningsrret?
Citera
2020-03-31, 17:42
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Kolla detta frst!
Citera
2020-03-31, 19:44
Moderator
Tystnads avatar
Citat:

EXAKT! vad jag tnkte svara med.

D jag r i fastighetsservice branchen s kan jag sga att blir det stopp i avluftare rret som mynnar ut p taket s uppstr detta fenomen.
Citera
2020-03-31, 19:54
Medlem
Citat:
Min amatrgissning med. Been there done that kan man sga.
Citera
2020-04-01, 00:08
Medlem
Citat:

Tack fr svaret! Hur hittar jag avluftningsrret?

Som jag sa, r det en liten stuga jag hyr... kk r en kks med diskho mot samma vgg som badrum.

Var ska avluftningsrr sitta? Finns den i stugan eller i huvudbyggnaden? Jag har nmligen ingen mjlighet att komma in i huset
Citera
2020-04-01, 00:21
Medlem
Jag ska vl kanske tillgga att jag har hllt ner diskmedel mnga gnger och ven lst upp maskindisktabletter o hllt ner med varmt vatten. Har ocks krt kaustiksoda ett antal gnger.

Toan gr ner lngsamt.... men nr jag hller p en hel hink med vatten. gr det undan som bara den, fr att sedan fortstta att klucka. Sen slutar det helt o det kan vara tyst en hel natt. Sen kan det klucka igen... o vara tyst i timmar sen.

Allt rinner ner snabbt annars. Bde diskho o handfat. Det som kan bubbla r golvbrunnen nr duschen rinner, men det blir ingen versvmning.

Ska vl ocks sga att ingen har bott hr p ett halvr... jag har gjort det i ngra f veckor. Finns inte en chans att jag har kunnat tppa till rrsystemet fr jag lagar knappt mat hr. Logiskt stt fattar jag inte hur det blev s
Citera
2020-04-01, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justus-Wild
Tack fr svaret! Hur hittar jag avluftningsrret?

Som jag sa, r det en liten stuga jag hyr... kk r en kks med diskho mot samma vgg som badrum.

Var ska avluftningsrr sitta? Finns den i stugan eller i huvudbyggnaden? Jag har nmligen ingen mjlighet att komma in i huset

Om du hyr s tycker jag att du skall kontakta hyresvrden och ptala problemet.
Det r inte din sak som hyresgst att ordna med sdana problem.

Avluftningsrret mynnar ut p taket p huset dr du bor i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in