• 1
  • 2
2020-03-31, 14:31
Medlem
Ingen skillnad alls faktiskt.
Citera
2020-03-31, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Du fick mig kolla min ekonomiapp och istället för massa restauranger mm. har jag tydligen lagt 9000 kronor på livsmedel under mars månad.
Hur gick det till!??? Lever i singelhushåll!
Kom på att jag nog köpt lite extra grejer och konserver mm, ā la bunkring pga. corona.
Men ändå rätt stor summa.
Citera
2020-03-31, 15:32
Medlem
Tropicalss avatar
Inte särskilt mycket tyvärr. Speciellt inte om jag räknar in aktieförluster. Gläder mig dock mycket åt att det går dåligt för vissa småföretagare som tidigare skurit guld med täljkniv. Där är skadeglädjen väldigt hög även om jag lider med exempelvis florister och liknande som har kämpat på med små marginaler sedan tidigare.
Citera
2020-03-31, 15:33
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Du fick mig kolla min ekonomiapp och istället för massa restauranger mm. har jag tydligen lagt 9000 kronor på livsmedel under mars månad.

Bunkrat för mycket dasspapper?
Citera
2020-03-31, 15:50
Medlem
Minskat på uteätandet : ca 3500 kr/månad. Trängselavgifter ca 800 kr/m. Köper mer i mina fonder då det är rea nu.ca 3000 kr /m. Mindre bilkörande ca 500 kr/m Jag ser framåt !!
Citera
2020-03-31, 15:55
Medlem
Tuvtramps avatar
Det enda som jag på rak för kommer på är fredagens frukostbuffé med arbetskamraterna så ~90kr/veckan "sparar jag in" på denna pandemi.
Citera
2020-03-31, 16:00
Medlem
Jag är för det mesta en snål jävel så det ser inte så olika ut på kontot. Har inte hamstrat nåt heller.
Citera
2020-03-31, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vi äter knappt ute eller konsumerar sällanköpsprodukter längre i Sverige

Jag personligen märker detta på mina konton rejält .

Gick tillbaks och kollade hur jag konsumerade innan

Jag åt ute för typ 4-5 tusen per månad samt köpte i snitt kläder/elektronik och annat för 5 i månaden

Min matkostnad på Ica ligger dock på samma nivåer...

Så 10k varje månad in extra på sparkontot helt enkelt

Vad är det för elektronik du handlar för 5 papp i månaden?
Citera
2020-03-31, 17:05
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Ut och konsumera för fan, sådana som du som gör att Sverige kommer gå ekonomiskt dåligt pga detta virus när folkbara sitter hemma och håller i slantarna.
Förlåt men jag blir aningen oroad över antalet varslade osv, håller nog hårdare i plånboken helt enkelt

Är dessutom rädd för höjda skatter efteråt pga alla kostnader
Citera
2020-03-31, 17:07
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Vad är det för elektronik du handlar för 5 papp i månaden?

Kläder och elektronik

Typ tv-spel till ungarna, nån jacka till mig
5 tusen i snitt... kikade via banken idag eftersom jag hade en lugn arbetsdag

Kidsen vill ha nya datorer och allt det där, lägger mycket pengar på kläder och elektronik
Citera
2020-03-31, 17:08
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Var och en väljer väl själv hur man vill konsumera sina pengar. Vill man spara så är det upp till var och en. Att vara ekonomisk i dåliga tider är inget negativt. Jag är väl en av dom som gör att Sverige går dåligt ekonomiskt i så fall.. För jag sparar så inni helvete mycket pengar😆 och det är enbart för min egen skull😁sen vad andra tycker om det är upp till er. Jag ser om mitt eget boendet först och främst sen om jag är en egoist det bjuder jag på😊😁
Håller med dig lite... vem fan hjälper mig när jag blir arbetslös ? A-kassa på skitnivå

Inte fan hjälper affärsinnehavare eller pizzabagare mig med cash i det läget
Citera
2020-03-31, 17:09
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:

Haha jag la 11000 men har två ungar då
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in