• 1
  • 2
2020-03-31, 12:27
Medlem
mjohan84s avatar
Vi äter knappt ute eller konsumerar sällanköpsprodukter längre i Sverige

Jag personligen märker detta på mina konton rejält .

Gick tillbaks och kollade hur jag konsumerade innan

Jag åt ute för typ 4-5 tusen per månad samt köpte i snitt kläder/elektronik och annat för 5 i månaden

Min matkostnad på Ica ligger dock på samma nivåer...

Så 10k varje månad in extra på sparkontot helt enkelt
Citera
2020-03-31, 12:31
Medlem
X-fronts avatar
Ut och konsumera för fan, sådana som du som gör att Sverige kommer gå ekonomiskt dåligt pga detta virus när folkbara sitter hemma och håller i slantarna.
Citera
2020-03-31, 12:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Ja, jag frestas inte lika mycket. Använder mindre pengar och har gått ned i vikt de senaste veckorna.
Citera
2020-03-31, 12:47
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ja, inga uteluncher, inga klädköp behövs när man jobbar hemma, inga frisörbesök heller, inga impulsköp av kaffe, chokladbit oh energidryck.

Fler tankar:

(FB) Positiva med Corona är att man spar pengar.
Citera
2020-03-31, 12:50
Medlem
FejkEmrans avatar
Nä jag tog en del av hyran eftersom jag halkat efter ekonomiskt (har man eventuellt en dödlig smitta är inte hyran prio utan privatskulder ) sparar möjligt i längden. Särskilt då jag nu äter hälsosamt och inte godis eller läsk eller skräpprodukter och lagrar något. Håller på att gå upp i vikt pga inaktivitet dessutom. Är såklart ikapp till 100 om några veckor bara.
Senast redigerad av FejkEmran 2020-03-31 kl. 12:53.
Citera
2020-03-31, 12:55
Medlem
15minFames avatar
Ingen större skillnad än så länge då jag shoppar en hel del på nätet. Men kanske om läget blir värre och man inte ens vill gå och hämta ut paket så lär även jag spara lite.
Citera
2020-03-31, 13:07
Medlem
Jofs avatar
Nä, förlorat massa.
Citera
2020-03-31, 13:08
Medlem
Narutoshippchops avatar
Eftersom jag inte går ut till fysiska affärer just nu så köper jag grejor på nätet jag aldrig tidigare skulle kunna drömma om.
Citera
2020-03-31, 13:22
Medlem
Freebops avatar
Jo självklart märker man att man inte konsumerar lika mycket som förr. Jag slipper även köpa busskort, går inte ut lika ofta etc. Dock så ser jag det bara som positivt för min del, då vi vet att det här är kortsiktigt.
Citera
2020-03-31, 13:27
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Ut och konsumera för fan, sådana som du som gör att Sverige kommer gå ekonomiskt dåligt pga detta virus när folkbara sitter hemma och håller i slantarna.

Var och en väljer väl själv hur man vill konsumera sina pengar. Vill man spara så är det upp till var och en. Att vara ekonomisk i dåliga tider är inget negativt. Jag är väl en av dom som gör att Sverige går dåligt ekonomiskt i så fall.. För jag sparar så inni helvete mycket pengar😆 och det är enbart för min egen skull😁sen vad andra tycker om det är upp till er. Jag ser om mitt eget boendet först och främst sen om jag är en egoist det bjuder jag på😊😁
Citera
2020-03-31, 13:32
Medlem
Timoteuss avatar
köpte smycken på onlineauktion häromdagen motsvarande några månaders matkonto, så nej. Jobbar dessutom inte hemifrån så det mesta är som vanligt.
Citera
2020-03-31, 13:50
Medlem
Du fick mig kolla min ekonomiapp och istället för massa restauranger mm. har jag tydligen lagt 9000 kronor på livsmedel under mars månad.
Hur gick det till!??? Lever i singelhushåll!
Senast redigerad av abloodywar 2020-03-31 kl. 14:03. Anledning: til -> till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in