• 1
  • 2
2020-04-02, 00:10
Medlem
Farbror Fazers avatar
Om du ville ha sommarjobb i butik så tror jag att du är ute 2 månader för sent, och då räknar jag inte ens in det rådande läget i världen. Väldigt få arbetsgivare börjar söka sommarjobbare 2 mån innan de behövs. De vill ha sina arbetares semestrar klara och satta typ nu och kommer inte sitta och hoppas på att de får in vettigt folk under tiden som kan täcka. Det är redan klart.
Citera
2020-04-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colloidal
Plugget slutar 12 juni pga sommarlov. Börjar igen 17 aug så måste ha sommarjobb under de två månaderna för tyvärr kommer det inget CSN. (vuxenutbildning)

Jag är helt grön på denna fronten, dvs aldrig sommarjobbat.
De jobb jag kan tänka mig är City Gross eller typ ICA Maxi.

Vad kan lönen landa på i månaden tror ni om jag får heltid? Detta är bara en vild gissningstråd egentligen..

Vi säger att jag slutar terminen 12 juni, får ett sommarjobb direkt typ 13-15 juni. Kommer första lönen i juni eller juli? Är osäker på det.

Du har helt missat Corona krisen och alla tiotusentals som blivit utan jobb på senaste tiden som antagligen har ett bättre CV än du?

Skulle gissa att du har bäst chans att typ plocka jordgubbar hos någon odlare vid det här laget.
Citera
2020-04-07, 23:11
Medlem
glajarns avatar
Några saker som är viktiga att tänka på vid sommar jobb. Har spaltat upp några saker du behöver veta ska finnas där du söker jobb så att du inte blir lurad. Jag förmodar att du även kan ta hjälp av dina föräldrar som kan leda dig rätt.

*Anställningsbevis
*Kollektivavtal
*Försäkringar
*Provjobba aldrig gratis!
*Arbetsgivarintyg
*Semesterersättningen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto