2020-03-30, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag är mycket imponerad av Johan Gieseckes kunskap och erfarenhet. Jag vill gärna se mer av honom i dessa oroliga tider.
Han är kung. Skön snubbe som vi behöver fler av.
Han dominerar i rutan.
Citera
2020-03-30, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Ni i imbecillhögern har det verkligen tufft nu. Era åsiktsbaserade argument biter inte på fakta.

Gieske, Wold och Tegnell är i en helt annan nivå än GW, Sarnecki eller Sanandaji. De har haft högre internationell konkurrens och kommer från en bakgrund där forskning bygger på fakta. Krimonolgi, sociologi och nationalekonomi är en svensk plaskdamm där de som når högre akademiska positioner är de som inte duger utanför universiteten. Man bedriver åsiktdriven forskning i syfte att passa på rådande politiska trend för finansiering.

Det blir uppenbart i dessa skvaller/smutskastnings trådar att imbecillhögern misslyckas med att få fram något på Gieske och övriga.

Wold och Tegnell?😃
Sveriges just nu farligaste personer😃
Citera
2020-03-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
I en tid det där det mesta i nyhetsväg kretsar kring coronapandemin domineras nu tv-sändningarna av intervjuer med nya, ibland för allmänheten okända ansikten. En som seglat upp som mångas favorit i debatten är Tegnells företrädare på posten, tillika WHO-rådgivaren vid namn Johan Giesecke.

Sköning där! Här är en annan WHO-rådgivare: https://www.youtube.com/watch?v=UlCYFh8U2xM

Det är en Estonia-katastrof om dygnet i Spanien och Italien just nu. Blir det justerat till folkmängden en Scandinavian Star om dagen i Sverige om några veckor så tror jag att bägaren har runnit över även hos det mest uthålliga "hehe han är ju fett skön"-kreaturet. Så vi får väl hoppas, om inte annat för Johans skull, att det inte blir så illa.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2020-03-30 kl. 13:24.
Citera
2020-03-30, 13:30
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Sköning där! Här är en annan WHO-rådgivare: https://www.youtube.com/watch?v=UlCYFh8U2xM

Det är en Estonia-katastrof om dygnet i Spanien och Italien just nu. Blir det justerat till folkmängden en Scandinavian Star om dagen i Sverige om några veckor så tror jag att bägaren har runnit över även hos det mest uthålliga "hehe han är ju fett skön"-kreaturet.

Varför är det så viktigt för dig att smutskasta kompetenta och kunniga auktoriteter på corona krisen? Du är igång i Wold och Tegenelltråden med.

Ovidkommande, meningslöst postande av åsiktsargument. Ni inom imbecillhögern vinner inte kulturkriget så här.

Giesecke argumenterar med fakta som bas vilket underminerar de ryska troll du som imbecillhöger ser som primär kunskapskälla.
Citera
2020-03-30, 13:41
Medlem
magpests avatar
Citat:
Giesecke argumenterar med fakta som bas vilket underminerar de ryska troll du som imbecillhöger ser som primär kunskapskälla.

Nej, det gör han inte. Det finns en myriad med forskare som är av en helt annan åsikt än Giesecke. Håll nu käften din lilla tönt.
Citera
2020-03-30, 14:32
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell

Iskall snubbe.
Citera
2020-03-30, 15:13
Medlem
Citat:
Varför är det så viktigt för dig att smutskasta kompetenta och kunniga auktoriteter på corona krisen? Du är igång i Wold och Tegenelltråden med.

Ovidkommande, meningslöst postande av åsiktsargument. Ni inom imbecillhögern vinner inte kulturkriget så här.

Jag har väl inte varit sådär jätteaktiv i någon påverkanskampanj mot ovanstående auktoriteter. Jag tycker bara att om man säger att man ska dra iväg och åka skidor mitt under Sveriges största hälsokris i modern tid så börjar psykopatklockan att ringa. Och den här sedvanliga "hehe han är fett skön"-responsen får mig bara att må illa. Iofs tycker jag också att Vitrysslands president är en "skön snubbe" när han säger att man ska dricka vodka och åka skridskor, men skillnaden är väl att Vitrysslands president har byggt hela sitt varumärke på den typen av utspel och att den allmänna smittspridningen av Covid 19 i Vitryssland verkar vara lägre än den i Sverige. Giesecke och liknande experter påminner snarare om Sydafrikas förre president.
Citera
2020-03-30, 15:29
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Nej, det gör han inte. Det finns en myriad med forskare som är av en helt annan åsikt än Giesecke. Håll nu käften din lilla tönt.

Imbecillhögern visat sitt förakt för kunskap. De forskare som du hänvisar till använder de också okvantifierbara mängder som myriad virus sprider sig till en myriad olika länder?

Giesecke har nog aldrig publicerat något med mängden myriad är det detta som du ser som en brist?

Du är verkligen duktig på att argumentera
Citera
2020-03-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Han är en senil idiot som svarar lite som han känner för, utan ha vetenskapliga grunder för det.

Jag tror ordet du söker är dement...

Någon idiot är han dock inte. Kanske du inte förstår dig på hans svar?
Citera
2020-03-30, 17:53
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Han säger en hel del idiotiskt i alla fall.
Citera
2020-03-30, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Han fick frågan på TV4 om man blir immun efter man varit sjuk av Coronaviruset, han svarade blixtsnabbt ja.
Det är ingen som vet det 100%.
Sen har jag minst 10 exempel till på hans dumma svar, så han är en idiot.
Citera
2020-03-30, 23:42
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Imbecillhögern visat sitt förakt för kunskap. De forskare som du hänvisar till använder de också okvantifierbara mängder som myriad virus sprider sig till en myriad olika länder?

Giesecke har nog aldrig publicerat något med mängden myriad är det detta som du ser som en brist?

Du är verkligen duktig på att argumentera

Vad är det för begrepp som du använder en gång i varenda mening? "Imbecillhöger"? Kan du argumentera utan detta ord då det är tröttsamt att läsa. Alldeles oavsett så har Sverige en objektivt extrem hållning och angreppssätt mot det nya Coronaviruset. Detta är fakta vad du än tycker. Det kan visa sig att detta var helt rätt beslut men du verkar ha svårt att inse att alla forskare inte tycker likadant. Det verkar onekligen som att Sveriges ledande experter på området har en helt egen uppfattning i frågan kontra större delen av relevant forskarkår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in