• 2
  • 3
2020-03-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Corona-rean på bensin får gärna permanentas

Gärna också billigare att äga en bil o ta körkort. Ju färre som reser tillsammans ju bättre ur smittsynpunkt.

Hade ju dock inget med Corona att göra utan priskriget mellan Ryssland och Saudi.
Citera
2020-03-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Välkommen till vuxenlivet

Mina kollegor har alltid slut på pengar runt den 20e varje månad. Skrämmande minst sagt
Ofta 15:e för min del .. men rasterna på jobbet köper man energidrycker, nån korv på cirkle k .. sen springer man i affären varje dag och köper småsaker för 150kr i snitt .. kanske 200-250 per dag som man inte bränner nu på skit. 100 spänn på lunch ibland.. Corona har gjort underverk för min ekonomi. Sparar till en buffert istället .. sen troligtvis nån lågriskfond och byta ut skrotbilen om några år..
Citera
2020-03-29, 22:42
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Så här i Coronatider så märkte jag att man spar otroligt mycket pengar (Jag pratar om flera tusen i månaden). De enda inköp är i mataffären. Alla mikrotransaktion är som bortblåsta, ni vet , en kaffe där, en läsk där, en öl där. Har aldrig haft så mycket pengar över från en månad till en annan. Vi lever verkligen i ett sjukt konsumtionssamhälle, och det är inget jag reflekterat över förens tills nu.

Hur är det med er kära Flashbackare, märker ni också av att ni har mer pengar över?
Nä, har faktiskt mindre pengar över än vanligt. Beror nog mest på att man funderat över vad man ska vilja spendera tid på om isolering blir aktuellt. Införskaffat mig diverse hobbyprylar sådant att denna månad har blivit den dyraste, någonsin, för min del.

Nu är det väl förhållandevis ganska liten risk för att inflationen går i taket, men man kan ju börja vara uppmärksam på om regeringen börjar vidta mer tveksamma åtgärder, särskilt nu när det börjar krypa ut högst tveksamma påståenden i stil med följande:
Så länge vi inte har någon inflation kan centralbankerna utan någon större risk trycka hur mycket pengar som helst., Annika Winsth, chefsekonom vid Nordea. (källa: https://www.expressen.se/dinapengar/...gar-som-helst/)
Ett vaksamt öga bör man ha över sina besparingar, om än jag inte i dagsläget ser någon anledning till bankrusning. Det ska mycket till innan vi är där!
Citera
2020-03-29, 22:52
Medlem
MrLevaLivets avatar
Börsen har käkat upp allt jag sparar in med råge!

Jag kräver 3k USD i cash som jänkarna får!

"3000 dollar stöd per familj i direkta utbetalningar till de flesta hushåll i landet."

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/...t-ar-oklart-om

Edit: Helt OK med SEK också, pls exekvera. .
Citera
2020-03-29, 23:54
Medlem
bithaxs avatar
Köper ju massa annan skit i stället. Shoppa är ju typ det enda man kan göra om man inte vill sitta hemma.

Idag var jag på plantagen och köpte massa nya krukväxter t.ex. och igår var det bauhaus..
Citera
2020-03-30, 11:17
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Så här i Coronatider så märkte jag att man spar otroligt mycket pengar (Jag pratar om flera tusen i månaden). De enda inköp är i mataffären. Alla mikrotransaktion är som bortblåsta, ni vet , en kaffe där, en läsk där, en öl där. Har aldrig haft så mycket pengar över från en månad till en annan. Vi lever verkligen i ett sjukt konsumtionssamhälle, och det är inget jag reflekterat över förens tills nu.

Hur är det med er kära Flashbackare, märker ni också av att ni har mer pengar över?

Där har du anledningen till att fösa ihop människor i en stad och överösa dem med reklam och erbjudanden. Folk konsumerar en massa skit de inte annars skulle göra.

Vi som bor på landsbygden dräller inte dessa småposter runt oss på samma sätt som stadsbor. Vill vi fika så kan man gå till en granne och få sig en kopp nykokt kaffe och förmodligen något kaffebröd eller en macka helt gratis..(man bjuder tillbaka då de är hemma hos dig) . Har sett folk som GLADELIGEN ger 25:- för en Pet 50cl coka cola på en mack eller någon butik..

Vill vi ha en cola..så köper vi en back på ÖochB eller Dollar store för runt 2kr burken på extrapris.

Så folk i städerna blåser sina pengar på ingenting.. och det är huvudanledningen till att fösa ihio folk så de bor ovanpå varandra i rader..Att folk inte blir psykfall av att bo i sockerkartonger ovenpå varandra är märkligt. fast ganska många har ju just psykiska problem i städerna.

Lär av din erfarenhet.. Varför inte handla lite aktier för överskottet. Du kan nog handla lite vad som helst just nu och ändå få en bra vinst om några år på dina inköp..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in