Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-11, 21:37
  #13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
De har bytt spel nu. Men det verkar lika riggat. Topp 3 har 90 000+ poäng. Nästa 13000-ish poäng. Och det krävs nog en extrem tur för att nå dit (på knappt 100 spel är mitt högsta 6000 p)

Antagligen med hjälp av någon typ av programvara (eller som det kallas i speedrunning TAS (Tool Assisted Speedrun).
Citera
2022-07-11, 22:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Antagligen med hjälp av någon typ av programvara (eller som det kallas i speedrunning TAS (Tool Assisted Speedrun).

Ja en programvara kan garanterat jöja poängen. Men det krävs nog en rätt stor portion tur med. Men ffa är jag skeptisk mot skillnaden i poäng mellan topp tre jämfört med fyran och fortsatt. Känns orimligt att det ska skilja 70 000 poäng eller mer mellan trean och fyran. Från fyran och ner är det nog äkta poäng, ev hjälpa av program, men de tre I toppen känns totalt orimliga ens med ett program som beräknar utfallet av alla drag?
Citera
2022-07-14, 23:10
  #15
Medlem
kekkens avatar
Finns det något liknande spel på tex appstore/playbutiken så man kan "träna"? Vilken taktik skall man ha? Lyckas fan inte ens hamna på topp 1000 längre. Det gick bättre med rondellspelet.
Citera
2022-07-17, 20:17
  #16
Medlem
Pecka-s avatar
Spelet de kör nu med att rada upp brickor är jag för korkad att få bra poäng på.

Är för lat för att tänka mer än ett steg framåt.

Känns som det är väldigt mycket tur inblandat också.

Tycker gott Ingo kunde dela ut gratis bensin till de som tankar mycket, känns jäkligt snålt att man ska behöva spela spel.
Citera
2022-07-17, 22:26
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
De har bytt spel nu. Men det verkar lika riggat. Topp 3 har 90 000+ poäng. Nästa 13000-ish poäng. Och det krävs nog en extrem tur för att nå dit (på knappt 100 spel är mitt högsta 6000 p)

Har 140st försök på mitt konto.. fått 3460 som bästa.. många som fuskar fram gratis drivmedel?
Citera
2022-07-18, 14:23
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Spelet de kör nu med att rada upp brickor är jag för korkad att få bra poäng på.

Är för lat för att tänka mer än ett steg framåt.

Känns som det är väldigt mycket tur inblandat också.

Tycker gott Ingo kunde dela ut gratis bensin till de som tankar mycket, känns jäkligt snålt att man ska behöva spela spel.

Ja. Det spelar ingen roll om du kan förutse för det är så otroligt mycket slump inblandat ändå.

Så genom att förutse det som syns på brädet kan man absolut öka sitt resultat jmf med att bara se ett led. Men det är fortfarande sådan stor del tur inblandad.

Håller med om att de kunde lotta ut bensin istället.
Citera
2022-07-18, 14:25
  #19
Medlem
Jaha. Så var det nytt spel. Nån jävla basket.
Citera
2022-07-21, 02:18
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Jaha. Så var det nytt spel. Nån jävla basket.


Verkar omöjligt efter 1000 poäng för vanliga människor. Kom till 990 efter 40 försök. De som fått 3000+ kan inte vara riktiga. Vid 800+ poäng har du knappt två sekunder innan bollen ska in.. känns som Ingo inte betalar ut dessa liter till deras kunder. Utan skriver poäng som är omöjliga att få.
Citera
2022-07-21, 21:25
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Verkar omöjligt efter 1000 poäng för vanliga människor. Kom till 990 efter 40 försök. De som fått 3000+ kan inte vara riktiga. Vid 800+ poäng har du knappt två sekunder innan bollen ska in.. känns som Ingo inte betalar ut dessa liter till deras kunder. Utan skriver poäng som är omöjliga att få.

Jag har inte ens provar det nya än. Men inte förvånad det är samma skit som med de andra
Citera
2022-07-21, 22:06
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Jag har inte ens provar det nya än. Men inte förvånad det är samma skit som med de andra

igår vid 03:00 kom ett nytt rekord på 13000 poäng och det är totalt omöjligt att nå utan något fusk. När jag kom över 1090 poäng igår så hade man ingen chans att missa en gång utan att förlora.. Känns tråkigt att detta ska styra.
Citera
2022-10-08, 13:44
  #23
Medlem
Någon som har koll på något hack till det nya spelet "tre i rad"?
Citera
2022-10-09, 21:18
  #24
Medlem
Shoffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockeyfrillan
Någon som har koll på något hack till det nya spelet "tre i rad"?

Du ska få fyror eller femmor helst. Får du fyror så får du en bonussymbol. Femmor ger en stor bomb.
Om du får ut en fyra men 1 bonussymbol får du 1 ny, och en fyra med 2 symboler så får du 2 tror jag.
Får du ut en fyra med 2 pilar så får du ett kors som tar ut symboler i alla 4 riktningar.
Man ska ha mycket tur att få nya försök i var och vartannat drag. Var uppe som högst vad jag vet på 35+ extra drag och fick ihop drygt 37000 poäng
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback