2020-03-24, 22:12
Medlem
Hej FB!

Jag ramlade hemma under hösten 2017 och skadade mitt högerben och fick droppfot, hade en ”konduktionsblockering i nervös peroneus” står det i mina 1177-journaler.

Jag hade då i 6 månader svårt att gå och fick använda skena.

Efter detta kunde jag gå problemfritt igen!

Nu under de senaste 1-2 åren har jag upplevt att foten hänger lite hela tiden. Detta är mest påtagligt på kvällen när jag ligger ner. Det gör inte jätteont men man känner hur den hänger framåt lite när jag ligger på rygg eller på vänster sida.

Foten/benet har även ”lagt av” några gånger under 2018-2020 bland annat när jag simmat så har benet slutat fungera felfritt och jag har haft svårighet att ta mig upp ur bassängen. Detta har även hänt i skolan på en föreläsning så mina kompisar fick hjälpa mig hem när föreläsningen var slut.

Jag undrar om jag har rätt till ersättning för detta?

Jag har en Barnförsäkran hos Folksam med ett försäkringsbelopp på 25 prisbasbelopp.

Jag undrar hur pass stor medicinsk invaliditet jag bör anses ha, samt om andra variabler kan påverka min möjliga ersättning?
Citera
2020-03-24, 22:52
Medlem
Först och främst...... Prata med din Skadehandläggare på Folksam. Barnförsäkringen gäller till 25 år.
Läkaren fastställer en invaliditets grad i %. tex 10 %. Då får du 10 % av ditt medicinska invaliditets belopp. Du har väl gjort en skadeanmälan till Folksam ?
Citera
2020-03-24, 23:06
Medlem
Jag har ingen aning, men eftersom det inte gör jätteont så lär de endast beakta ditt rörelseförhinder, och då kommer du antagligen få en rullstol och ett "lycka till".
Citera
2020-03-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
Först och främst...... Prata med din Skadehandläggare på Folksam. Barnförsäkringen gäller till 25 år.
Läkaren fastställer en invaliditets grad i %. tex 10 %. Då får du 10 % av ditt medicinska invaliditets belopp. Du har väl gjort en skadeanmälan till Folksam ?

Jag har gjort en skadeanmälan samt postat mina 1177-journaler till Folksam. Postade gjorde jag i onsdags. Tänker ringa dem på fredag om de inte ringer eller svarar mig innan dess.
Citera
2020-03-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag har ingen aning, men eftersom det inte gör jätteont så lär de endast beakta ditt rörelseförhinder, och då kommer du antagligen få en rullstol och ett "lycka till".

Sant, den lilla smärtan i kombination av att foten hänger när jag ligger ner gör dock min insomnandeprocess svårare. Samt det faktum att benet lägger av i random situationer anser jag bör vara ersättningsgrundande.

Jag känner av detta i foten hela tiden, oavsett om jag ligger, står, sitter eller promenerar.
Citera
2020-03-25, 01:55
Medlem
Du borde ha gjort en skadeanmälan när skadan/olycksfallet inträffade. Inte 3 år efteråt. Blir svårt att bevisa var skadan kommer ifrån. Men du kanske gjorde en skadeanmälan till Folksam då skadan inträffade för 3 år sedan. Svårt att riktigt uppfatta vad och när du gjort anmälan.
Senast redigerad av Rake1234 2020-03-25 kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in