2020-03-24, 14:25
Medlem
Sexualupplysaren/aktivisten Inti Chavez Perez skriver p twitter att SD eller Ungsvenskarna(lite oklart vilket) "kuppat" en antirasistisk organisation nu i helgen, genom att sparka hela den gamla styrelsen p rsmtet. Han skriver dock inte vilken organisation det gller.

r det ngon som vet vad han pratar om?

Https//:www.twitter.com/intichavezperez
Citera
2020-03-24, 14:28
Bannlyst
Han pratar om att folk i deras organisationer har brjat sga nej tack fr mycket. Och brjat dra fram lite riktigt information som inte r dragna ur arslet.

"Det mste vara SD:are som gr en stadskupp!"
Citera
2020-03-24, 14:45
Medlem
r det Peaceworks som SD psts ha kuppat? Jag tvivlar p att det hr r sant.

http://peaceworks.se/
Citera
2020-03-24, 14:54
Medlem
Ngon har svara Inti.

https://twitter.com/ahlenblom/status...40583265816576

"Adam Ahlenblom
@ahlenblom
Svarar
@IntiChavezPerez
och
@sdriks
Hej, det r jag som r den nyvalde ordfranden fr Peaceworks. Jag har inga kopplingar till SD. Jag r inte heller sympatisr.

En stor del av frra styrelsen sitter kvar, varp ditt pstende inte stmmer. Har du ngra fler frgor svarar jag grna p dem."
Citera
2020-03-24, 17:52
Medlem
Denne Adam r tydligen en vldigt konservativ nisse. Har svrt att tro att han skulle blivit invald p annat stt n genom en kupp...
Citera
2020-03-24, 19:07
Medlem
enancappatwitters avatar
Tydligen r han Adam suppleant i SD:s frontorganisation "Konservativa Frbundet". S vissa av de som dk upp p Peacworks rsmte var skert Ungsvenskar frn KF, s Inti C-P hade vl rtt fr en gngs skull. Vad ska SD/Konservativa Frbundet med Peacework till? 😁
Citera
2020-03-24, 19:11
Medlem
ArgusOnes avatar
Bra. Fler konservativa krafter behvs i samhllet. Dags att konservativa tar ver organisationer och sedan institutioner.
Citera
2020-03-24, 19:13
Medlem
enancappatwitters avatar
Ordna Kibbutz-resor till Israel kanske?
Citera
2020-03-25, 00:16
Medlem
bl1nks avatar
De kuppar allts en "anti-rasistisk" organisation. Betyder det att SD r rasister?
Citera
2020-04-25, 18:17
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enancappatwitter
Tydligen r han Adam suppleant i SD:s frontorganisation "Konservativa Frbundet". S vissa av de som dk upp p Peacworks rsmte var skert Ungsvenskar frn KF, s Inti C-P hade vl rtt fr en gngs skull. Vad ska SD/Konservativa Frbundet med Peacework till? 😁
AFA finansierade hela sin verksamhet p 90-talet genom att kuppa ideella organisationer och tmma deras kassor.

Det gr att gra helt lagligt. Enda gngen hgern gjort ngot sdant var det misslyckade frsket att kuppa Skattebetalarnas frening fr typ 20 r sedan. Det r normalt sett en vnstergrej att gra sdant.
Citera
2020-04-25, 18:30
Medlem
enancappatwitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengtport
AFA finansierade hela sin verksamhet p 90-talet genom att kuppa ideella organisationer och tmma deras kassor.

Det gr att gra helt lagligt. Enda gngen hgern gjort ngot sdant var det misslyckade frsket att kuppa Skattebetalarnas frening fr typ 20 r sedan. Det r normalt sett en vnstergrej att gra sdant.
Jaha, varfr inte. Ja SD:are verkar gilla att sko sig har man ju sett.

En av de drivande i kuppfrsket r tydligen Mattias Karlssons politiska sekreterare (se Expo). Spnnande att MK brjat med organisationskuppning, undrar vilken frening de ger sig p hrnst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in