2020-03-23, 23:46
Medlem
Finns det svenskar som lever på att köpa grejor folk säljer och sedan lägga upp det dyrare dagen efter? Om ja, kan ni dela med er av tips och erfarenheter? Jag är fascinerad av tanken och undrar om det bara är en myt. Betalar man skatt? Ska man bokföra etc?
Citera
2020-03-23, 23:59
Medlem
Yllevantars avatar
Såg någon dokumentär eller vad det var där en kvinna var en jävel på att kränga skit. Hon tjänade tillräckligt mycket för att bli tvingad till att upprätta ett bolag. Så det går nog!

Det är nog ett jäkla jobb dock med mycket dokumentering, brevpackande och jobbiga kunder. Men hittar du någon dyrgrip till billig peng så kan du ju flippa det. Tv-spel är ett bra exempel, idag vet många vad vissa spel är värde, men om du kan hitta någon som gör bort sig kan det handla om hundralappar i ett köp.

Ha det som en hobby om inget annat : )
Citera
2020-03-24, 00:27
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverYang
Finns det svenskar som lever på att köpa grejor folk säljer och sedan lägga upp det dyrare dagen efter? Om ja, kan ni dela med er av tips och erfarenheter? Jag är fascinerad av tanken och undrar om det bara är en myt. Betalar man skatt? Ska man bokföra etc?

Har en bekant som tjänade riktigt bra på att handla/sälja via Blocket och Tradera under några år.
För att inte komma upp i företagssummor hade hon förutom sitt eget konto även konton för sin sambo och sina barn.

Det ska dock tilläggas att hon är väldigt kunnig och köpte in mycket på småauktioner.
Citera
2020-03-24, 07:27
Medlem
Jag hade det som extrainkomst när jag pluggade för 15 år sedan. Köpte gamla tv-spel på eBay och la upp dom på Tradera. Gav fickpengar som jag kunde dricka öl för.

Inte större skala än så
Citera
2020-03-24, 10:24
Medlem
Uncorruptables avatar
Jag säljer ut delar av mitt bohag, det var ett jävla stort bohag. Måste downsiza och det handlar om hela rum med prylar. Nu är marknaden stendöd jämfört med bara någon månad sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in