Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-22, 11:35
Medlem
Fridaynights avatar
Hej!

Ny på detta med Linux men verkar ha fått det mesta jag behöver att fungera
Det som stör mig något är att scrollhastigheten är extremt låg i förhållande till vad jag har på min Windows partition.

Efter att ha grävt lite verkar "lösningen" verkar vara att dra ner något som heter imwheel och smälla in lite configs och därefter boota detta vid varje uppstart. Nackdelen här är då att CTRL + scroll inte längre zoomar in/ut i webbläsare t.ex.

Finns det någon bättre lösning?
Citera
2020-03-22, 17:22
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Hej!

Ny på detta med Linux men verkar ha fått det mesta jag behöver att fungera
Det som stör mig något är att scrollhastigheten är extremt låg i förhållande till vad jag har på min Windows partition.

Efter att ha grävt lite verkar "lösningen" verkar vara att dra ner något som heter imwheel och smälla in lite configs och därefter boota detta vid varje uppstart. Nackdelen här är då att CTRL + scroll inte längre zoomar in/ut i webbläsare t.ex.

Finns det någon bättre lösning?

Det finns ett dussintal Ubuntu-baserade distributioner, specificera vilken + vilken skrivbordsmiljö du kör. Det ska finnas GUI-panel för inställning av mus och styrplatta.
Citera
2020-03-22, 20:20
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det finns ett dussintal Ubuntu-baserade distributioner, specificera vilken + vilken skrivbordsmiljö du kör. Det ska finnas GUI-panel för inställning av mus och styrplatta.

Pop_OS, senaste versionen (19.10). Musinställningarna är begränsade till enbart sens så vitt jag lyckats se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in