Citat:
Ursprungligen postat av
RobRoys
Men kopplingen måste ju vara relevant för fan. Allt kan ju handla om miljöförändringar om man vrider det tillräckligt mycket, vilket hon gjorde i det här fallet.
Jag tror nog att där finns en klar, tydlig och relevant koppling som är uppenbar för alla som redan är inne på klimatspåret, vilket till exempel
Erika Bjerström är. Bara för att du och jag inte ser den kopplingen behöver det ju inte vara så för de redan frälsta...
Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Good point. Givetvis om klimatet. Men vad 17 har klimatet med corona att göra? Det är den kopplingen som är totalt galen hon gör. Finns väl annat miljörelaterat att ta upp i så fall gällande corona. Exempelvis luftkvalitet, rökning, hygien etc. etc. Om hon nu har ett beting att leverera en story till SVT. (Många journalister har sådana beting, leverera en text på x antal tangentnedslag etc. för att få lön).
Jag tror (Men kan självklart inte bevisa det.) att en person med så nischad arbetsbeskrivning som är anställd på SVT är det till stor del för att hon kan se och ska se hur man kan lyfta fram klimatförändringarna som orsak till det mesta och bygga en historia på det.
Att spridningen av virus kan påverkas av klimatet är ingen hemlighet, så det gäller väl bara att lista ut på vilket sätt det går att spela på de strängarna och rapportera det som går att rapportera.