2020-03-22, 13:41
Medlem
Sqeptisks avatar
Var inte kärringen anställd på svt? Då har väl TS i princip svarat på sin egen fråga
Citera
2020-03-22, 14:09
Medlem
Personen ni pekar ut som vänster-megafon är samma person som för ca en månad sedan fick massor av kritik för att hon pekade ut Greta Tunberg som vänsterpopulist.

Hur fan ska ni ha det?
Citera
2020-03-22, 14:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Ptja, hon är ju anställd som klimatkorrespondent på SVT, så om hon inte hade fokuserat på just klimatedelen av det hon rapporterade hade hon ju inte gjort sitt jobb...

Vad tror du själv att en klimatkorrespondent ska rapportera om?

Good point. Givetvis om klimatet. Men vad 17 har klimatet med corona att göra? Det är den kopplingen som är totalt galen hon gör. Finns väl annat miljörelaterat att ta upp i så fall gällande corona. Exempelvis luftkvalitet, rökning, hygien etc. etc. Om hon nu har ett beting att leverera en story till SVT. (Många journalister har sådana beting, leverera en text på x antal tangentnedslag etc. för att få lön).
Citera
2020-03-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Personen ni pekar ut som vänster-megafon är samma person som för ca en månad sedan fick massor av kritik för att hon pekade ut Greta Tunberg som vänsterpopulist.

Hur fan ska ni ha det?

Nu var det ju vänstern som skrek sig hesa för att hon kallade Greta vänster-populist.

Så läs på eller håll käft!
Citera
2020-03-22, 15:43
Medlem
Mosbulles avatar
Hon har typ 5 mums mums I IQ.
Att hon tillåts sprida sin shit e ett bevis att SVT ska bort.
Citera
2020-03-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Nu var det ju vänstern som skrek sig hesa för att hon kallade Greta vänster-populist.

Så läs på eller håll käft!

Så vänstern tycker alltså inte att Erika är vänster?
Och ni här tycker inte att Greta är en vänsterpopulist men att Erika är en vänsterpopulist?

Har jag förstått dig korrekt?
Citera
2020-03-22, 16:09
Medlem
Citat:
Så vänstern tycker alltså inte att Erika är vänster?
Och ni här tycker inte att Greta är en vänsterpopulist men att Erika är en vänsterpopulist?

Har jag förstått dig korrekt?

Nej.

Jag anser att bägge är vänsterpopulister.
Bjerström ser det inte som något negativt att vara vänsterpopulist som i Gretas fall. Men det var väl ordet populist som de vänsterblivna hängde upp sig på och drog paralleller till nazister och fan och hans moster.
Citera
2020-03-22, 16:14
Medlem
Citat:
Nej.

Jag anser att bägge är vänsterpopulister.
Bjerström ser det inte som något negativt att vara vänsterpopulist som i Gretas fall. Men det var väl ordet populist som de vänsterblivna hängde upp sig på och drog paralleller till nazister och fan och hans moster.

Så Erika och du tycker alltså båda att Greta är en vänsterpopulist. Ni är överens om detta. Men du anser att Erikas utpekande av Greta som vänsterpopulist gjordes som någon form av hyllning och omfamning av Greta?
Citera
2020-03-22, 16:16
Medlem
Citat:
Så Erika och du tycker alltså båda att Greta är en vänsterpopulist. Ni är överens om detta. Men du anser att Erikas utpekande av Greta som vänsterpopulist gjordes som någon form av hyllning och omfamning av Greta?

Nej. Mer som ett konstaterande.
Citera
2020-03-22, 16:19
Medlem
Citat:
Nej. Mer som ett konstaterande.

Ok. Så Erika ”vågade” ta bladet från munnen och gå mot msm-strömmen och konstatera det som du och alla dina vänner på högerkanten hade sett för länge den. Men för dig är det bara på nått sätt ett ytterligare bevis för att Erika är en vänsterpopulist?
Citera
2020-03-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ok. Så Erika ”vågade” ta bladet från munnen och gå mot msm-strömmen och konstatera det som du och alla dina vänner på högerkanten hade sett för länge den. Men för dig är det bara på nått sätt ett ytterligare bevis för att Erika är en vänsterpopulist?

Nej, Erika tog inget "blad från munnen", eftersom hon själv har dessa åsikter. Texten var ett konstaterande.

Jag förstår att ditt vänsterblivna narrativ står i vägen för ett logiskt tänkande - men snälla, försök åtminstone!
Citera
2020-03-22, 16:50
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Men kopplingen måste ju vara relevant för fan. Allt kan ju handla om miljöförändringar om man vrider det tillräckligt mycket, vilket hon gjorde i det här fallet.

Jag tror nog att där finns en klar, tydlig och relevant koppling som är uppenbar för alla som redan är inne på klimatspåret, vilket till exempel Erika Bjerström är. Bara för att du och jag inte ser den kopplingen behöver det ju inte vara så för de redan frälsta...

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Good point. Givetvis om klimatet. Men vad 17 har klimatet med corona att göra? Det är den kopplingen som är totalt galen hon gör. Finns väl annat miljörelaterat att ta upp i så fall gällande corona. Exempelvis luftkvalitet, rökning, hygien etc. etc. Om hon nu har ett beting att leverera en story till SVT. (Många journalister har sådana beting, leverera en text på x antal tangentnedslag etc. för att få lön).

Jag tror (Men kan självklart inte bevisa det.) att en person med så nischad arbetsbeskrivning som är anställd på SVT är det till stor del för att hon kan se och ska se hur man kan lyfta fram klimatförändringarna som orsak till det mesta och bygga en historia på det.

Att spridningen av virus kan påverkas av klimatet är ingen hemlighet, så det gäller väl bara att lista ut på vilket sätt det går att spela på de strängarna och rapportera det som går att rapportera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in