Citat:
Ursprungligen postat av
TaxiFB
Ok, så om vi leker med tanken att jag har en skuld hos CSN och jag inte betalar någonting... Driver kronofogden in all skuld då? Liksom CSN kan inte skicka hur många påminnelseavgifter som helst?
1 påminnelse... En till tre gånger oftast bara en gång faktiskt. varje får en avgift påförd som mest har jag sett 160 kr.
2 Eventuellt Ett inkassobolag och direkt så är ytterligare en liten avgift påförd. Eller direkt till punkt tre.
3 kronofogden och nu är det påfört säkert en tusenlapp eller två så var skulden en krona så är säkert skulden uppe i nära två tusen kronor eller något.
Mitt råd är om du hamnar i obestånd så plocka bort autogiron och se till att din hyra blir betald samt ev A-kassa om du kan först innan du tänker på något annat.
Är det bara kris just den här månaden så brukar man kunna ringa och säga som det är men att du ska betala nästa månad då kan dom hindra så att det inte tar sig vidare. Jag har lyckats sänka bredbansavgifter och annat ett halvår för dom vill gärna ha kvar en som kund.
Stäng av alla abonnemang och allt du kan redan nu det är lika bra. och försök göra något så att du går ur det här med så liten skada som möjligt. Sälj grejer och gör vad du kan och sök all hjälp du har rätt att få... man kan få ekonomisk rådgivning hos socialen med det har man rätt till.