2020-03-21, 23:40
Medlem
DoktorKubiks avatar
När Chad, Stacy, cuck, beta, alfa, NPC, soyboy etc används med seriös min. Sannolikheten att få till en genuin, nyanserad diskussion dyker ifrån en klippavsats och brukar dra med sig mitt intresse ned i avgrunden. Om det dessutom sägs i kontexten "jag får aldrig ligga och det är alla andras fel" så öppnas klyftan oftast ända ned till Hades.
Citera
2020-03-21, 23:44
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Folk som använder "de" och "dem" istället för dom. Då går det fan inte att läsa texten längre. Cuck och Vänsterbliven är ju faktiskt bra ord.

Folk som använder "dem" hela tiden, även när det ska vara "de" är störigt. Då håller jag med om att det är bättre att köra "dom" hela vägen.
Citera
2020-03-21, 23:48
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Vart i bemärkelsen 'var' och dem när ska vara de.

Ja, oj så trött man blir på ordet "vart" när det inte anger riktning. Inte bara i skrift, utan även i talspråk.
Citera
2020-03-21, 23:52
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Juden och MENA och skäggbarn.

Ja, de är man trött på alla tre. Inte orden, men varelserna som vistas i vårt samhälle.
Citera
2020-03-22, 00:01
Medlem
Streckkods avatar
Jag slutar läsa direkt när jag ser hen.

Maken till hjärndött PK-trams har aldrig någonsin skådats.
Skriver man hen har man direkt underkänt sig själv som människa.

Då vet man att det inte rör sig någonting alls i hjärnkontoret och att
det kommer känslojoller, floskler, klysch-bingo, snusförnuftiga uppmaningar,
skvaller och skitnödiga uppmaningar att "tänka rätt" i texten. Lite som att
bli uppfostrad om miljöproblem av en 7-åring.

Ser man "hen" i en text vet man direkt att den är skriven av en lättledd infantil
människa utan heder, civilkurage eller egen tankeförmåga. Intresset tvärdör direkt.

Ett absolut avskyvärt ord.
Citera
2020-03-22, 00:02
Medlem
"Svensken" förekommer sällan i inlägg som ger mig nya infallsvinklar eller får mig att ändra uppfattning i någon fråga i någon större grad.

Meningen: "Jag har då aldrig ....." stör mig på något sätt jag inte kan sätta fingret på.

Akademiker som använder epitetet "wt" på ett nedsättande sätt har jag också svårt för.
Citera
2020-03-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frisim

Sen inte så mycket ett ord, men frasen "inte okej" får mig att stänga igen datorn och ta en promenad istället. Frasen ser jag ofta på bla. Facebook där man försöker etablera värdegrund för vuxna med någon sorts dagisjargong. "Bunkra inte dasspapper, det är inte okej, alla måste få vara med och dela".

Ja det har du jävligt rätt i när jag tänker efter.
Citera
2020-03-22, 00:09
Medlem
Fast jag vette fasen om jag stör mig så mycket egentligen på själva orden beta/cuck/soyboy etc

Det som stör mig är att den som använder dom ofta tror sig veta så mycket om den andra personen men i själva verket kanske rakt motsatt är helt fel ute.

Jag har fått höra det hundratals om inte tusentals gånger personligen här inne men aldrig någonsin att någon vid något tillfälle yppat en bokstav om att jag skulle vara cuck/beta/soyboy vid möte med människor irl.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-03-22 kl. 00:12.
Citera
2020-03-22, 00:56
Medlem
Joakwims avatar
När SD/AfS-pöbeln ironiserar med oneliners vilka innehåller "kulturberikare, skäggbarn" m.m, då blir jag jävligt ointresserad för jag har redan läst tidigare utgåvor av inlägget minst 1000ggr.
Senast redigerad av Joakwim 2020-03-22 kl. 00:58.
Citera
2020-03-22, 00:59
Medlem
Ruskigbusss avatar
Nja, i min roll som moderator tvingas jag ju läsa allt möjligt skit så jag har inte den lyxen alltid.

Men, som privat användare, så börjar blicken leta sig vidare så fort man ser

- nån som försöker mäta epenis ("som ledande expert på tumsugning så ... ")
- troll-anklagelser
- epitet som nedvärderar andra (har frågat VARFÖR någon gör så - och fick lite olika svar där - (FB) Varför använder man nedvärderande beteckningar? )
- för jävla många flinos - nån enstaka helt ok, men vi använder inte hieroglyfer - än
- MASSOR av länkar, främst till obskyra youtube-kanaler
- MASSOR av utropstecken !!!!! (Som min favoritförfattare sa - ett säkert tecken på en sjuk hjärna
Citera
2020-03-22, 01:26
Medlem
Nazism

Rasism

Facism

Dessa tre ord har blivit så oerhört över ”exploaterade” att de har förlorat sin mening. Helt fantastiskt hur de som ska vara de så kallade ”motståndarna” till dessa ord missbrukat dessa ord till sån grad att det blivit normaliserat. Får mig att tänka på Jordan Peterson när han sa att om man kallar någon för rasist/nazist/facist tillräckligt mycket (som inte är det) så finner de sig till slut i facket.

Har inte läst hela tråden men tack er vänsterblivna att ni återigen bidrar till auktoritära systems växt.....
Citera
2020-03-22, 01:28
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streckkod
Jag slutar läsa direkt när jag ser hen.

Maken till hjärndött PK-trams har aldrig någonsin skådats.
Skriver man hen har man direkt underkänt sig själv som människa.

Då vet man att det inte rör sig någonting alls i hjärnkontoret och att
det kommer känslojoller, floskler, klysch-bingo, snusförnuftiga uppmaningar,
skvaller och skitnödiga uppmaningar att "tänka rätt" i texten. Lite som att
bli uppfostrad om miljöproblem av en 7-åring.

Ser man "hen" i en text vet man direkt att den är skriven av en lättledd infantil
människa utan heder, civilkurage eller egen tankeförmåga. Intresset tvärdör direkt.

Ett absolut avskyvärt ord.

Haha, håller egentligen med. Även om jag inte vet om personen saknar just heder vid användet av ordet hen. Men jag tror de känner sig duktiga

Annan klysch-bingo är vänsterbliven och globalister. Då vet man på förhand att man inte kommer att få någon intressant diskussion som får ens medvetande att expandera. Min erfarenhet från coronavirus-tråden är att människor som använder orden (mot mig bland annat) är ett utslag av machoaktig dödsångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in