2020-03-19, 22:41
Medlem
Har du förlorat jobbet på grund av Corona?
Enligt media förlorar tiotusentals jobbet på grund av C19. Har själv inte hamnat där ännu. Vad hände när du fick Sparken och vad händer nu?
Citera
2020-03-19, 22:55
Medlem
Nog fler som förlorar förståndet än jobbet
Citera
2020-03-19, 23:00
Medlem
DoktorNos avatar
Nej, tvärtom. Jag jobbar arslet av mig för att en del kolleger är sjukskrivna. Och det är väl så det är just nu. Några kan, vill eller får inte jobba och några jobbar dubbelt så mycket.
Jag är mest glad att jag är frisk.
Citera
2020-03-19, 23:10
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Nej, tvärtom. Jag jobbar arslet av mig för att en del kolleger är sjukskrivna. Och det är väl så det är just nu. Några kan, vill eller får inte jobba och några jobbar dubbelt så mycket.
Jag är mest glad att jag är frisk.

Samma här. Just nu kommer jag att landa på 52 timmar med övertid när mars är över.
Gillar läget!
Citera
2020-03-19, 23:14
Medlem
Ducadreams avatar
Nej. Lär nog aldrig få sparken med mitt yrke. Däremot har min granne, tyvärr, blivit sparkad. Han jobbade på någon industri.
Citera
2020-03-19, 23:37
Medlem
franges avatar
Inte jag - jag jobbar en massa övertid för 300kr/timme pga sjukskrivna kollegor så jag är skitnöjd

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Samma här. Just nu kommer jag att landa på 52 timmar med övertid när mars är över.
Gillar läget!
Samma här med. Jobbar 60-70 timmar/vecka nu och det finns hur mycket arbete som helst för mig att välja på så kommer ha gott om cash framåt sommaren
Senast redigerad av frange 2020-03-19 kl. 23:40.
Citera
2020-03-20, 00:48
Bannlyst
nåt litet skitvirus ska inte få styra min vardag.. ja går på jobbet som vanligt o drar in kosing som bara den.. hehe.. .. när samhället kollapsar så har jag iallafall pengar så de räcker.. hehe.. ..

Mvh Johan
Citera
2020-03-20, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Har du förlorat jobbet på grund av Corona?
Enligt media förlorar tiotusentals jobbet på grund av C19. Har själv inte hamnat där ännu. Vad hände när du fick Sparken och vad händer nu?

Vem är den där nya balla artisten Corona? Alla pratar om honom. Gör han sådan där dunka dunka eller rapp-musik? Milda makaroner säger jag bara, att folk kan prata så hetskt om en person som inte verkar finnas i verkligheten, ej heller går han att se. Mäkta förvånad över detta må jag säga.
Citera
2020-03-20, 03:29
Medlem
Christopher.s avatar
Har valt att sjukskriva mig på grund av misstänkt corona, viss del av jobbet kan jag göra hemifrån men inte det som kräver att jag är fysiskt på plats. Kommer möjligen behöva gå ner i arbetstid när allt normaliseras igen på grund av minskad efterfrågad men mycket är osäkert i dagsläget.
Citera
2020-03-20, 05:03
Medlem
Diablo1118s avatar
Privatekonomi --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem