Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-16, 08:28
  #1
Medlem
Hej. Har ett problem på jobbet, har en skrivare som är connectad till Wi-Fi tillsammans med alla andra enheter på jobbet. Och kan skriva ut ifrån alla enheter utom plattan som vi har. Någon som har något tips på hur jag får ihop plattan med datorn.
Citera
2020-03-16, 08:55
  #2
Medlem
Rospigg1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slickdaddyfortune
Hej. Har ett problem på jobbet, har en skrivare som är connectad till Wi-Fi tillsammans med alla andra enheter på jobbet. Och kan skriva ut ifrån alla enheter utom plattan som vi har. Någon som har något tips på hur jag får ihop plattan med datorn.

Underlättar vad du har för platta. Jag har en samsung platta och en hp-skrivare, jag laddade ner en app, som heter plugin för hp utskriftstjänster eller något liknande
Citera
2020-03-16, 10:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slickdaddyfortune
Hej. Har ett problem på jobbet, har en skrivare som är connectad till Wi-Fi tillsammans med alla andra enheter på jobbet. Och kan skriva ut ifrån alla enheter utom plattan som vi har. Någon som har något tips på hur jag får ihop plattan med datorn.
Haha, trodde du menade hur man plattar till skrivaren med din rubrik.

Om du försöker skriva ut därifrån, varför går det inte då? Hittar den skrivaren? Har du kopplat ihop dem? Så du har konfigurerat det, menar jag.
Citera
2020-03-16, 14:47
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Ibland kan det vara så att vissa skrivare kräver att man ligger på samma frekvensband med skrivare och pryl som det ska skrivas ut från. Jag är inte 100 men det känns rimligt att vissa WiFi-chip eller dess drivare helt enkelt ser varje SSID som ett enskilt nätverk. Vet inte hur det är på proffsnivå men på konsumentnivå så har de flesta skrivare bara stöd för 2,4-bandet.

Det tar ju inte jättelång tid att kolla så det är definitivt värt att kolla.
Citera
2020-03-17, 13:13
  #5
Medlem
DigglerNicks avatar
Absolut smartaste företagslösningen är följande:

Pullprint eller via e-mail, dvs antingen löser du ditt ex passer/id-kort direkt på skrivaren.
Eller så mailar du dokment du vill skriva ut, så löser skrivaren det själv

Vad har du/ni för modell?
Citera
2020-03-18, 07:08
  #6
Avstängd
53280s avatar
Är det en iPad så bruka den hittar din skrivaren på nätverket direkt, medan android plattor bruka behöva en massa appar för utskrift. Skrivaren måste ha stöd för Air print.
Citera
2020-03-18, 07:11
  #7
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ibland kan det vara så att vissa skrivare kräver att man ligger på samma frekvensband med skrivare och pryl som det ska skrivas ut från. Jag är inte 100 men det känns rimligt att vissa WiFi-chip eller dess drivare helt enkelt ser varje SSID som ett enskilt nätverk. Vet inte hur det är på proffsnivå men på konsumentnivå så har de flesta skrivare bara stöd för 2,4-bandet.

Det tar ju inte jättelång tid att kolla så det är definitivt värt att kolla.

Normal sätt så pratar plattan med access pukten som sedan pratar med nätverket, som skrivaren är en del. Sedan finns det en tekniker som wifi direkt, där enhet och skrivare prata med varandra direkt. Den tekniken fungera uselt.
Citera
2020-03-18, 12:41
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Normal sätt så pratar plattan med access pukten som sedan pratar med nätverket, som skrivaren är en del. Sedan finns det en tekniker som wifi direkt, där enhet och skrivare prata med varandra direkt. Den tekniken fungera uselt.
Jag hur det ska fungera i teorin. Eftersom jag jobbar med att lösa privatpersoners tekniska problem så vet jag att det i praktiken fungerar som jag beskrev ovan.
Citera
2020-03-18, 16:32
  #9
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag hur det ska fungera i teorin. Eftersom jag jobbar med att lösa privatpersoners tekniska problem så vet jag att det i praktiken fungerar som jag beskrev ovan.

Eller hur? Jobbar du inom delningsekonomi, där bruka man bli bestraffad med 20 åriga stolpskott som inte vet skillnaden på vic 20 och en sx 64.

Wi-Fi direkt fungera väldig dåligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback