Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-16, 03:27
  #1
Medlem
Hur vet man om man är i ett dead end förhållande? Älskar min fru, men vet inte längre om jag älskar henne mer än som min bästa vän. Handlar det om de negativa sakerna/olikheterna tar över de positiva? Hur vet man egentligen? Kommer för alltid vara henne nära som min allra bästa vän. Men vet ej om jag fortfarande är med henne pga rädsla för ensamhet och minskad trygghet/ekonomisk som närhet m.m.
Citera
2020-03-16, 03:36
  #2
Avstängd
Blodig.viking...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodlessBastard
Hur vet man om man är i ett dead end förhållande? Älskar min fru, men vet inte längre om jag älskar henne mer än som min bästa vän. Handlar det om de negativa sakerna/olikheterna tar över de positiva? Hur vet man egentligen? Kommer för alltid vara henne nära som min allra bästa vän. Men vet ej om jag fortfarande är med henne pga rädsla för ensamhet och minskad trygghet/ekonomisk som närhet m.m.


Jag tror såhär:

Känns det bra? Så är det bra.
Känns det inte bra, så är det nog inte bra...

Känns det inte bra så kan detta bli fett skadligt för ditt psyke med tiden...
Citera
2020-03-16, 03:43
  #3
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodlessBastard
Hur vet man om man är i ett dead end förhållande? Älskar min fru, men vet inte längre om jag älskar henne mer än som min bästa vän. Handlar det om de negativa sakerna/olikheterna tar över de positiva? Hur vet man egentligen? Kommer för alltid vara henne nära som min allra bästa vän. Men vet ej om jag fortfarande är med henne pga rädsla för ensamhet och minskad trygghet/ekonomisk som närhet m.m.

Om du känner så tycker jag att du ska släppa din partner fri, ekonomi ska inte komma före kärlek!
Citera
2020-03-16, 06:17
  #4
Medlem
PsykOlogiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om du känner så tycker jag att du ska släppa din partner fri, ekonomi ska inte komma före kärlek!
Man känner ju kärlek för sin bästa vän!
TS du kanske kan prata om ett öppet förhållande
Citera
2020-03-16, 08:36
  #5
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodlessBastard
Hur vet man om man är i ett dead end förhållande? Älskar min fru, men vet inte längre om jag älskar henne mer än som min bästa vän. Handlar det om de negativa sakerna/olikheterna tar över de positiva? Hur vet man egentligen? Kommer för alltid vara henne nära som min allra bästa vän. Men vet ej om jag fortfarande är med henne pga rädsla för ensamhet och minskad trygghet/ekonomisk som närhet m.m.

Jag tror att när man binder sig till en människa så tight som du gjort (delat boende, delad ekonomi, den enda tryggheten etc) så blir det oftast naturligt att kärleken ebbar ut och allt blir bara praktiskt. Plus man öppnar upp för fler negativa saker/olikheter ju mer man mergar ihop med en annan person. Man kväver all magi, mystik och spänning som man upplevde hos den andra.
Citera
2020-03-16, 14:08
  #6
Medlem
napsterspys avatar
tänder man på sin partner så är allt prima. Har man sex en gång i månaden då är det nog problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback