2020-03-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Gör dig själv en tjänst och sluta vara så desperat i ditt försvar av samhällets största kostnadsbovar då.
Men idiot.. skattesmitning innebär inga kostnader(som ni bidragstagare gör). Det handlar om uteblivna intäkter. Och som sagt, dina skattesmitare betalar/har betalt betydligt mer skatt än de flesta abdra ändå.
Det är tack vare dessa personer/företag vi har en fingerande välfärd i landet, så om något borde du och andra som inte bidrar TACKA dem.
Så väx upp, sluta skyll ifrån dig och sluta förvänta dig att AnDRA ska försörja dig.. kort sagt, ta
eget ansvar som VUXEN och lägg av med att vara en parasit på samhället.
Citera
2020-03-19, 23:55
Medlem
fungerande välfärd skulle det stå
Citera
2020-03-20, 00:09
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Men idiot.. skattesmitning innebär inga kostnader(som ni bidragstagare gör). Det handlar om uteblivna intäkter. Och som sagt, dina skattesmitare betalar/har betalt betydligt mer skatt än de flesta abdra ändå.
Det är tack vare dessa personer/företag vi har en fingerande välfärd i landet, så om något borde du och andra som inte bidrar TACKA dem.
Så väx upp, sluta skyll ifrån dig och sluta förvänta dig att AnDRA ska försörja dig.. kort sagt, ta
eget ansvar som VUXEN och lägg av med att vara en parasit på samhället.
Haha, du älskar ju skattesmitare rentav. Du ber människor att tacka dem.

Får intrycket att du är schizofren.
Citera
2020-03-31, 21:49
Medlem
Citat:
Haha, du älskar ju skattesmitare rentav. Du ber människor att tacka dem.

Får intrycket att du är schizofren.
Haha, får intrycket av att du är en lat idiot som vill leva på andra och skyller ifrån dig på de som gjort mest för samhället(iaf betydligt mer än du själv nånsin gjort).
Citera
2020-03-31, 22:09
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Gör dig själv en tjänst och sluta vara så desperat i ditt försvar av samhällets största kostnadsbovar då.
Jag läste igenom det annabella skrev men kan inte se att hon nämnde vare sig de som röstar på V, S eller SD. Var såg du det?
Citera
2020-03-31, 22:12
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Sluta låtsas som att du vet vad du pratar om. När någon påstår att folk ska få arbete lättare med medborgarlön så syftar de på att alla har medborgarlön, så att många väljer att gå ner till deltid och att arbetsgivare då tvingas anställa fler.

Medborgarlön är något alla medborgare ska ha, inte bara några enstaka individer...
Du skulle kunna införa medborgarlön.

Du bara startar MedborgaLönsFonden. Och så betalar du in en hygglig del av din lön i den varje månad. Och så delar den ut medborgarlön.
Och det gör alla andra som också vill införa medborgarlön. Och i takt med att ni betalar mer och mer kan bidrag minskas och skatten sänkas.

Varför har du inte redan börjat?
Citera
2020-03-31, 22:16
Medlem
Onan-erarens avatar
I helvette heller, Är du frisk så gå ut å jobba, även om det så skulle vara som städare.
Citera
2020-04-01, 18:04
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Haha, får intrycket av att du är en lat idiot som vill leva på andra och skyller ifrån dig på de som gjort mest för samhället(iaf betydligt mer än du själv nånsin gjort).
Får intrycket av att dina argument tagit slut.
Citera
2020-04-01, 18:16
Medlem
Guds avatar
känns som en tråd som bara gjordes för att provocera, du vill bli försöjd livet ut men du bör inte bli det eftersom du bara är lat och inte handikappad
Citera
2020-04-06, 07:59
Medlem
Knastrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejeriprodukt
Den låga inkomsten är förstås en nackdel, men som jag ser det har jag inget val. Att ständigt ha kontakt med sjukvården och prova olika behandlingar till ingen nytta är också ganska jobbigt.

Dessutom har jag inga planer på att flytta hemifrån fler ggr, så det blir inte farligt dyrt för mig eftersom jag bor med mina föräldrar. Man delar på kostnaderna. Nu kommer de visserligen inte leva för evigt, men när de väl har gått bort kan jag också ta livet av mig. Så jag drabbas inte av bidragslivets svåra konsekvenser. Huvudsaken är nog att jag slipper jobba den tid jag har kvar.

Mår du verkligen bra av att stanna hos dina föräldrar som uppfostrat dig till ett så håglöst, hjälplöst vrak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in