Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-03-17, 19:00
  #13
Medlem
Tryckallan74s avatar
3/10 jag är ett fail!!
Citera
2020-03-17, 19:05
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sant. Pengar är det enda som räknas. Eller ja god hälsa också. Men det kan man ju oftast köpa med just pengar.

Hälsa och lycka köps inte. Tvärtom. Se vad som händer när man har råd att flyga helikopter tex. Varken hälsa eller lycka i dessa familjer.
Citera
2020-03-17, 19:42
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manijaken
1. Pengar
2. Pengar
3. Pengar
4. Pengar
5. Pengar
6. Pengar
7. Pengar
8. Pengar
9. Pengar
10. Mer penger.

Resten kommer automatiskt.

du är så fattig att pengar är det enda du har, du har inte glädje
Citera
2020-03-17, 19:53
  #16
Medlem
Det enda som stämmer in just nu är bra sömn.
Citera
2020-03-17, 20:08
  #17
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Jag har gjort en lista på vad jag tror att de flesta människor behöver i sitt liv för att må bra.
Har ni 10/10 på listan antar jag att ni mår bra eller har jag fel?
Har ni tex 2/10 antar jag att ni är väldigt deprimerade och kanske går på medicin.

Hur många poäng har ni på listan?

Tycker ni fler saker bör läggas till?

kommer ni kunna förändra erat liv så att ni har 10/10?
Skulle det kunna vara ett bra mål för er?

(Listan är skriven helt utan betydelse i ordningen)

1 Ett bra sexliv
2 Att ha nära vänner (minst en iaf.) i sitt liv som man träffar 3-4 ggr i månaden.
3 Att kunna träffa sin familj 2 ggr per år minst (närhet till familjen).
4. Träning. Tex 10 tusen steg per dag. Muskelträning varje vecka konditionsträning varje vecka.
5. En bra kost som är hälsosam.
6. Ett arbete som känns meningsfullt.
7. En hyfsad ekonomi. Ej fattigdom.
8. God sömn.
9. Att man känner att man är i ett sammanhang som man trivs i. Kultur/identitet/boende/hemmet.
10. Att man känner sig behövd och uppskattad av folk.
11. Att man har en hobby som man trivs med och får en att koppla av.


Håller ni med mig att dessa mänskliga behoven är viktiga för välmåendet?


Citat:
Ursprungligen postat av manijaken
1. Pengar
2. Pengar
3. Pengar
4. Pengar
5. Pengar
6. Pengar
7. Pengar
8. Pengar
9. Pengar
10. Mer penger.

Resten kommer automatiskt.

Kanske det är så fast det säger man väl endast om man redan har lyckats skapa en inre frid som inte går att köpa? Då kanske man tänker det vore inte fel att hänga med världens babes i Monaco, dyka i Australien eller ha friluftsliv i Yellowstone.
Måste vara kul att ha tjänat en förmögenhet som idrottare till exempel från enkla förhållanden och efter 40 kunna utveckla nya intessen och ett nytt liv tack vare pengar (fast inte som Kobe Bryan såklart).
Citera
2020-03-18, 02:46
  #18
Medlem
7 out of 11, not too bad I'd say.

I know people can speak English here, but how many understand me? Lol.😅
Citera
2020-03-18, 03:54
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Hur förhåller sig din lista till maslows behovspyramid?

Jag tror inte det spelar roll om jag är fet och fattig, ifall jag har en kvinna som är snäll och vill knulla, samt några vänner som jag mår bra tillsammans med...
Tänkte faktiskt på det när jag skrev listan. Sex finns ju även med där som en viktig del av välbefinnandet och ett av våra grundbehov.
Citera
2020-06-27, 03:25
  #20
Medlem
ChristianRitters avatar
1 Ett bra sexliv Ibland tom helt fantastiskt, men har inte råd så ofta.
2 Att ha nära vänner (minst en iaf.) i sitt liv som man träffar 3-4 ggr i månaden. När jag vill
3 Att kunna träffa sin familj 2 ggr per år minst (närhet till familjen). När jag vill
4. Träning. Tex 10 tusen steg per dag. Muskelträning varje vecka konditionsträning varje vecka. När jag vill
5. En bra kost som är hälsosam. Ja
6. Ett arbete som känns meningsfullt. Nej tack, då dör jag hellre
7. En hyfsad ekonomi. Ej fattigdom. Rikare än 95% av världens befolkning
8. God sömn. Att sova är livet. Det är då man är som död
9. Att man känner att man är i ett sammanhang som man trivs i. Kultur/identitet/boende/hemmet. Definitivt inte. Letat med ljus och lykta och provat allt men finner bara mer och mer apati
10. Att man känner sig behövd och uppskattad av folk. Inget jag bryr mig om. För mig är punkt 1 det enda viktiga.
11. Att man har en hobby som man trivs med och får en att koppla av. Vila på madrassen, filosofera, internet och träning då och då, annars absoluta nollpunkten
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback