2020-03-12, 22:35
Medlem
Hej,

Har glömt teckna elabonnemang efter nyinflytt. Elen var anstängd när jag kom hem 22.00 ikväll. Hur gör man för att tvångsstarta elen, elräknare med propp finns i olåst skåp i trapphuset.
Citera
2020-03-12, 22:40
Medlem
Jag är ganska säker på att elmätaren är fjärrstyrd. Det lyser en röd lysdiod på den. Det finns en liten knapp som jag har testat att trycka på utan resultat och en enkel lcd-display.
Citera
2020-03-12, 22:41
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Hej,

Har glömt teckna elabonnemang efter nyinflytt. Elen var anstängd när jag kom hem 22.00 ikväll. Hur gör man för att tvångsstarta elen, elräknare med propp finns i olåst skåp i trapphuset.

Kan du inte vänta tills imorgon? Du begår ett ganska allvarligt lagbrott om du börjar pillra med det där
Citera
2020-03-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Kan du inte vänta tills imorgon? Du begår ett ganska allvarligt lagbrott om du börjar pillra med det där
Jag är rädd att mobilbatteriet dör, får ladda i tvättstugan, och maten börjar bli ljummen och tina i kyl/frys. Har känt efter där. Har antagligen varit avstängt hela dagen. Har inte varit hemma.
Citera
2020-03-12, 22:46
Medlem
HermaeusMoras avatar
Vänta tills imorgon är det akut så kolla i tvättstugan om det finns eluttag där så kan du ladda mobil o dator osv.
Antar att du bor i lägenhet och då borde det finnas eluttag där nere.
Citera
2020-03-12, 22:46
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Jag är rädd att mobilbatteriet dör, får ladda i tvättstugan, och maten börjar bli ljummen och tina i kyl/frys. Har känt efter där. Har antagligen varit avstängt hela dagen. Har inte varit hemma.
Frysen lär klara sig tills imorgon om det bara är ett dygn det handlar om.
Ska inte moralisera över dina val men mixrande med el ses det inte lätt på.
Antagligen bättre att gå ut och misshandla någon än att sätta igång elen utan abonnemang.
Citera
2020-03-12, 22:47
Medlem
Citat:
Hej,

Det går inte.
De har möjlighet att stänga av individuellt.

Bin there, done that.
Citera
2020-03-12, 22:50
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Borde finnas ett 16-uttag i källaren, dra kabeln upp till lägenheten och koppla in en byggcentral
Citera
2020-03-12, 23:42
Medlem
Hallsakaefts avatar
Man ringer så slår de på strömmen akut.

Var vänlig i telefon bara så ordnar det sig
Citera
2020-03-12, 23:51
Medlem
Är det en lägenhet och hyfsat snälla grannar så förlängningssladd från granne? Men borde gå att få igång rätt fort. En gång kan det väl fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in